Vorig jaar was Hogwarts Legacy één van de best verkochte games, terwijl het vorige maand uitgebrachte Suicide Squad: Kill the Justice League juist met weinig enthousiasme werd ontvangen. Beide games zijn afkomstig van Warner Bros. en als je deze twee uitersten tegenover elkaar zet lijkt een conclusie duidelijk.
Daar waar Hogwarts Legacy is neergezet als een AAA-game die draait om het verhaal binnen de singleplayer is Suicide Squad: Kill the Justice League juist een live-service game waarbij er steeds weer nieuwe content zal worden uitgebracht om ons aan de game te blijven verbinden. Nu lijkt het ons logisch dat Warner Bros. het succes van Hogwarts Legacy wil herhalen en teleurstellingen als Suicide Squad wil voorkomen, toch kiezen ze juist voor een andere strategie.
Tijdens een conferentie heeft JB Perrette, de CEO van wereldwijde streaming en games bij Warner Bros., aangegeven dat het grootste deel van hun IP's die miljarden omzetten draaien om Mortal Kombat, Game of Thrones, DC en harry Potter. Perrette onderstreept de woorden van Warner Bros. Discovery CEO David Zaslav die hij afgelopen december deed, namelijk dat de grote focus van deze franchises ligt op releaseschema's van drie tot vier jaar, waarbij gamers vastgehouden moeten worden door live services, multiplatform releases en free-to-play ervaringen. Perrette voegt hier nog aan toe dat er ook een belangrijke rol is weggelegd voor mobile, waarvan we later dit jaar de eerste resultaten zullen zien.
Als voorbeeld voor hun strategie met betrekking tot live-service games noemt hij Hogwarts Legacy of Harry Potter. Volgens hem moet Warner Bros. zich afvragen hoe ze dit in deze vorm kunnen genieten, zodat we steeds weer terugkeren om in de game te kunnen werken, bouwen en spelen. Is dat wat jullie zoeken in een game of heeft een titel als Hogwarts Legacy bewezen dat Warner Bros. hun pijlen juist hierop moet richten?
|