Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Gamed Gamekalender Februari 2019
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Gamekalender Januari 2019
Preview:

LittleBigPlanet PS Vita


Door Joni Philips op 10-09-2012 om 14:58
Bron: Gamed

Momenteel ontwikkelen Tarsier Studios, Double Eleven en Sony XDev Europe samen LittleBigPlanet PS Vita, een vierde LittleBigPlanet welke exclusief op de PlayStation Vita verschijnt. Wij blikken vandaag vooruit en kijken of het harde werk van het trio aan ontwikkelaars de moeite loont.

In LittleBigPlanet PS Vita kruipt de speler opnieuw in de huid van Sackboy, het vrolijke figuurtje dat al meerdere malen zijn wereld moest redden. De Vita-versie brengt Sackboy naar Carnivalia, een magische circus-wereld die ooit geleid werd door een lieve poppenspeler. Door de wanende populariteit van zijn wereld werd hij verbitterd en veranderde hij in een kwaadaardige dictator. Nu moet Sackboy de wrede creaties van de poppenspeler bedwingen en vreugde terugbrengen naar Carniavalia. Dankzij de keuze voor een nieuwe wereld konden de ontwikkelteams volledig los gaan in de creatie van nieuwe personages en originele levels. Deze zijn opgedeeld in grote 2D platform-levels met regelmatig baasgevechten, en de occasionele optionele minigames die wat meer originele gameplay vertonen. In deze levels kun je vaak eindeloos doorgaan om een zo hoog mogelijke score te behalen.


De Story Mode vormt hierbij een grote brok, maar je hoeft niet alleen te spelen met de levels die ontworpen zijn door de ontwikkelaars. In LittleBigPlanet kun je namelijk eveneens je eigen levels maken met een diepgaande level editor, waarna je de levels online kunt delen met de wereld. Als je niet creatief bent aangelegd, kun je jezelf beperken tot het downloaden van die user-gemaakte levels. Ontwerpers krijgen het nu nog gemakkelijker om levels te maken dankzij de ondersteuning van het touchscreen voor het plaatsen van elementen. Daarnaast zijn er ook een hoop nieuwe tools waaronder de Touch Sensor en de Touch Tweaker. Deze tools zorgen ervoor dat je als ontwerper zeer snel kunt instellen wanneer en hoe de speler van je level het touchscreen moeten gebruiken. Uit de beta bleek alvast dat dit zeer vlot verloopt.

Terwijl je als speler zelf nieuwe levels kunt ontwerpen, wordt het ontwerpen van nieuwe kostuums gedaan door Sony zelf. Voor LittleBigPlanet en LittleBigPlanet 2 lanceerde Sony vele kostuums voor Sackboy, iets wat ze gaan herhalen met de PlayStation Vita-versie. Zo toonde men reeds Big Daddy en Little Sister kostuums welke aangeboden worden als pre-order bonus. Men wil de gamers echter niet dwingen kostuums tweemaal te kopen; alle LittleBigPlanet en LittleBigPlanet 2 kostuums zijn gewoon te gebruiken in LittleBigPlanet PS Vita. Die kostuums zijn ideaal voor de multiplayer om je Sackboy uniek te maken. Buiten de online multiplayer voor twee tot vier spelers – waarin je alle levels kunt spelen - zijn er ook een tweetal offline multiplayer-modes. Je kunt ofwel met twee spelers tegelijk op één Vita spelen in een competitieve mode ofwel via “Pass & Play” om de beurt spelen.


De Story Mode, de multiplayer en de Level Editor zijn dus geëvolueerd, maar dat is niet alles. Hoewel de gameplay nog steeds vertrouwd aanvoelt, zijn er verschillende nieuwe elementen. Zo kun je Sackboy besturen via het touchscreen en kun je platforms naar voren laten komen via het achterste touchpad. Via de camera's kun je dan weer foto's nemen om te plakken in je levels. Alle features van de Vita zouden benut kunnen worden, het is alleen afwachten hoe het gebruik ervan uitpakt. Dat is iets wat we zullen ontdekken op 19 september wanneer de game in de Europese winkelrekken ligt.


15:27  MGS: Ground Zeroes krijgt laadschermen
07:45  Gameplayvideo XCOM: Enemy Unknown
 Reacties (10)
 Pagina: 1
GrimHeroAce op 10-09-2012 om 15:32 [Niv: 41 / Exp: 2028]
wordt waarschijnlijk mijn eerste vita game, ik kijk er naar uit

the_dan op 10-09-2012 om 15:45 [Niv: 310 / Exp: 15521]
Maak het je 2e game en koop uncharted

GrimHeroAce op 10-09-2012 om 15:57 [Niv: 41 / Exp: 2028]
ik wou eigenlijk de lbp vita pack halen

the_dan op 10-09-2012 om 16:23 [Niv: 310 / Exp: 15521]
Oh, eeh tsjah

Ik had ooit eens THPS4 gekocht voordat ik een PS2 had.

Dus dan kan je ook UC kopen voordat je je vita hebt toch ?

GrimHeroAce op 10-09-2012 om 16:42 [Niv: 41 / Exp: 2028]
das waar, ik zal er over nadenken
maar UC staat niet bovenaan m'n lijstje though

impulse op 10-09-2012 om 18:19 [Niv: 57 / Exp: 2836]
UC voor vita is echt niet de moeite echt helemaal niet maar een 6 tal uurtjes gwn mooie grfx voor de rest echt een irritant k*tgame als het 10 euro was mss maar er zijn veel betere games zoals gravity rush en sound shapes

GrimHeroAce op 10-09-2012 om 18:51 [Niv: 41 / Exp: 2028]
ieder zijn eigen gametaste toch =p
gravity rush staat zkr op m'n must-haves
sound en shapes ken ik niet though

impulse op 10-09-2012 om 19:26 [Niv: 57 / Exp: 2836]
maar het gaat niet echt om gametaste :p het is zeker niet slecht maar als je het vergelijkt met de ps3 versies is dit echt niet goed en er is geen replay value en het verhaal is zeker niet het herspelen waard je moet te vaak breinloze puzzels doen en er is bv geen co-op mode of multyplayer mode echt geen 50 euro waard

GrimHeroAce op 10-09-2012 om 19:35 [Niv: 41 / Exp: 2028]
hahah ok, achja ik zou het niet weten ;p

denk wel dat LBP vita een succes zal worden

bazchillin op 10-09-2012 om 22:46 [Niv: 5 / Exp: 273]
Ik zou uncharted mijden. 3X corrupte savegame en een net niet ervaring. Gravity Rush is het zeker waard. LBP zal hopelijk units shippen maar wacht zelf wel af tot hij goedkoper is. Soundshapes is creatief en platform genoeg voor mij.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
LittleBigPlanet PS Vita
Type:
Game
Releasedatum:
19-09-2012
Ontwikkelaar:
Double Eleven
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media