Met de Guilty Gear series maakt Daisuke Ishiwatari, samen met Arc System Works al sinds 1998 deze toonaangevende fighter reeks met vele referenties naar rock en metal muziek.
Het nieuwste deel in de serie zal op de Unreal Engine draaien en in tegenstelling tot vorige delen 3D karakters hebben in plaats van de 2D sprites waar Guilty Gear om bekend staat.
Een releasedatum, of op welke platformen Guilty Gear gaat verschijnen is nog niet bekend. Wel zijn alvast een trailer en een viertal plaatjes vrijgegeven.
Yakuo
op 20-05-2013 om 20:47
[Niv: 22 / Exp: 1080]
Dit is nog steeds 2D
MaartenL
(Redacteur)
op 20-05-2013 om 21:31
[Niv: 472 / Exp: 23598]
Het lijkt 2D maar de karakters zijn 3D.
Yakuo
op 21-05-2013 om 01:05
[Niv: 22 / Exp: 1080]
Ow, oke. Ik zag t ja. Ik noem dit meer 2.5D
Redneckerz
(Redacteur)
op 21-05-2013 om 11:15
[Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Yakuo:
2.5D is iets wat Doom en Duke Nukem destijds deden. Het spel ziet er dan 3D uit, maar technisch gezien is alles nog steeds in een 2D grid.
Dit hier is 3D met 3D karakters en het is bijzonder knap dat Arc System Works hun 3D karakters heeft weten te maken die exact op hun 2D sprite tegenhanger lijken. Voor puristen van dit genre zal dit dan ook een bijzondere game zijn.