Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(5) 
(0) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

Eyes-On: Deadfall Adventures


Door Stefan van B op 04-09-2013 om 09:20
Bron: Gamed

Een hobbyproject dat uitgroeit tot een volwaardig product is geen unicum, maar wel een bijzonder verhaal. Deadfall Adventures behoort ook tot deze categorie games. Gebaseerd op de man bij wie het 'Lost World'-genre begon, kunnen we in deze game weer naar hartenlust de wereld rondreizen opzoek naar verloren schatten.

Deadfall Adventures plaatst je in de schoenen van Allan Quartermain, hoofdpersoon uit het boek 'King Solomon's Mines' uit 1885. Met een notitieboek en het kompas van zijn grootvader gaat hij opzoek naar een eeuwenoude, waardevolle schat. Het jaar is 1938 en zoals je nu misschien al kunt raden zal de game vol zitten met Nazi's, Russen en mythische wezens die allemaal iets te maken hebben met de schat. Ontwikkelaar Farm 51 speelt graag leentjebuur bij Indiana Jones, Tomb Raider en Uncharted, met het grote verschil dat hun game een first-person shooter is. Nu is het enkel de vraag of Farm 51 genoeg nieuwe elementen naar hun game brengt om ook te verschillen van eerder genoemde titels en dat durf ik in het geval van Deadfall Adventures te betwijfelen.


De demo die ik te zien kreeg, werd op een PC gespeeld en vond plaats in een Arctisch gebied. De omgeving heeft de potentie indrukwekkend te zijn, maar de engine laat het hier op sommige punten toch echt afweten. Misschien moet ik de game ook niet vergelijken met Uncharted en de laatste Tomb Raider, welke deze game zwaar overtreffen en dan zeker op animatiegebied. De game is nog niet af, dus er zou nog het één en het ander kunnen veranderen voor de finale versie verschijnt. Verder met de gameplay, want uiteindelijk draait alles om het innerlijk toch? De vrolijke ontwikkelaar wist mij te vertellen dat de game voor zo'n 70 procent uit actie bestaat en voor 30 procent uit puzzels. De moeilijkheidsgraad is per onderdeel aan te passen.

Puzzels zijn soms essentieel om door het verhaal heen te gaan. Tevens bieden ze ook een uitdaging om verborgen schatten vrij te spelen, mits je deze kan ontdekken. Deze puzzels variëren in moeilijkheidsgraad en bieden als beloning de mogelijkheid om je wapens te verbeteren. Verschillende kleuren geven aan voor welk deel van je wapen de upgrade is, zodat je zelf kan bepalen of je de moeite wilt doen om een puzzel op te lossen. Eén van deze puzzels kon ik zien en deze was zeker leuk bedacht. Ik ben dan ook benieuwd of ze de getoonde standaard door de gehele game kunnen houden zonder in herhaling te vallen.


Voordat we even rustig rond konden kijken, werd de ijzige grot alweer gevuld met Nazi's. De beste man achter de computer werd compleet wild en schoot als een maniak in de rondte. Dit was bijna niet bij te houden als doorgewinterde consolegamer, maar wat me wel opviel was dat de ontwikkelaar soms flink naast een willekeurige Nazi schoot en hem toch wist te doden. Te hopen is dat dit in de finale versie toch wat is bijgesteld. De spelomgeving zit daarbij vol met verborgen vallen, deze kun je ook tegen je vijanden gebruiken mits je slim speelt. Mythische wezens kunnen daarbij ook in je voordeel zijn, omdat ze ieder niet-mythisch wezen zullen aanvallen. Dual-wielding is ook mogelijk, zo kun je een handpistool en een zaklamp tezamen gebruiken. Mocht deze combinatie je echter dodelijk in de oren klinken wees dan maar gerust, je gezondheid zal zich langzaam aanvullen.

In Deadfall Adventures sta je er gelukkig niet alleen voor, de meeste avonturen beleef je met één of twee vrienden die je op papier bij zouden moeten staan. In de demo bleven ze echter geschuild achter een rotsblokje zitten terwijl de speler als een bezetene rond aan het rennen was. Hoewel de game er niet spectaculair, maar ook niet verkeerd uitzag wist de gameplay mij op dit moment nog niet echt te overtuigen. Nu heb ik de game ook zelf niet kunnen spelen en ontbrak totale controle mij dan ook. Wat we niet hebben kunnen zien was de multiplayermodus met onder andere een 'Mummy Mayhem'-modus die werkt als een soort van horde modus. Dit groots opgezette avontuur kun jezelf gaan ontdekken op 15 november als de game beschikbaar is op Xbox 360, PC en Steam.


13:38  Zet je Pokémon in de cloud
08:28  Respawn koos studio voor Titanfall op 360
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Deadfall Adventures
Type:
Game
Releasedatum:
15-11-2013
Ontwikkelaar:
Farm 51
Uitgever:
THQ Nordic Games
Media:








Meer media