Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Hands-On:

Hohokum


Door Joni Philips op 21-10-2013 om 08:35
Bron: Gamed

In samenwerking met Sony Computer Entertainment ontwikkelt Frobisher Says!-ontwikkelaar Honeyslug momenteel Hohokum waarbij de PlayStation 3, 4 en Vita-game een verbluffende ervaring moet worden. Op de Gamescom kregen wij alvast een voorproefje.

Honeyslug’s Frobisher Says! was een gekke compilatie van microgames, maar met Hohokum verkiest men een andere aanpak. In de game speel je een gigantische slang onder de naam Long Mover. Jij beweegt de Long Mover door een grote, kleurrijke wereld die je vanuit een 2D aanzicht bekijkt. De Long Mover kan weliswaar specifieke doelen vervullen binnen deze wereld of geheimen zoeken, maar Hohokum wordt hierbij geen echte game. Je krijgt geen score, je krijgt geen tijdslimiet en je kunt niet falen. Het is de ervaring die belangrijk is en niet het doel. Honeyslug wilde namelijk een wereld maken waar je gewoon kunt ronddwalen zonder iets anders te doen. Je moet simpelweg verkennen, genieten en relaxen van hetgeen dat aan je voorgeschoteld wordt.


In de Gamescom-demo – de PlayStation Vita-versie werd getoond – was dat ook snel duidelijk. De game gaf namelijk absoluut geen hints over wat ik moest doen zodat verkennen en genieten van het landschap de enige optie was. De demo speelde zich hierbij af in een witte wereld waar de kleurrijke Long Mover en vele gekleurde bloemen de blikvangers waren. Ik had enkele opties om de Long Mover te manipuleren terwijl hij door de omgeving kronkelde, zo kon ik hem trager of sneller laten gaan en kon ik hem van kleur laten veranderen door diens richting aan te passen. Echt veel nut hadden deze zaken niet, maar het zorgde ervoor dat ik steeds alles netjes op eigen tempo kon verkennen en bij de mooiere uitzichten kon vertragen.

Die uitzichten zullen ook zeer gevarieerd zijn. De game is opgebouwd uit meerdere werelden waarin je één primair objectief en enkele secundaire objectieven hebt. Elke wereld is meteen toegankelijk en heeft zijn eigen thema waarbij Honeyslug zichzelf liet inspireren door verschillende museumbezoekjes. Zo leidde een bezoekje aan het Britse National Maritime Museum tot de beslissing om een waterlevel toe te voegen waarin Long Mover samen met de vissen zwemt; en een ander museumbezoek zorgde voor een Egyptisch level. Long Mover belandt zelfs in de ruimte waar hij rond de sterren vliegt. Zelf bleef ik dichter bij de Aarde in een bloemenlevel. Qua thema’s lijken alle levels dus zeer uiteenlopend te worden. Het is alleen afwachten of ze ook voldoende anders spelen om interessant te zijn.


Grafisch liet de game alvast een goede indruk na met deze eerste speelsessie, maar van de muziek heb ik door de Gamescom-drukte weinig kunnen horen. Dat is zeer spijtig want het is één van de punten waar Honeyslug veel tijd aan besteedt. Hiervoor werken ze samen met het recordlabel Ghostly International die zich specialiseert in indie muziek. Samen hebben ze een soundtrack samengesteld met dromerige muziek die als perfecte aanvulling moet dienen op de gameplay. Een combinatie tussen graphics en muziek om ons verloren te doen lopen in de wereld van Hohokum dus. Hohokum lijkt met dit alles een typische indie game te worden, nu is het alleen afwachten of Hohokum even leuk blijkt als andere droomerige indie games als Journey en The Unfinished Swan.


14:57  Laatste Batman huurmoordenaars bekend
08:35  PlayStation Vita Pets
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Lawliet op 21-10-2013 om 14:49 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Erg Locoroco achtig.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hohokum
Type:
Game
Releasedatum:
13-08-2014
Ontwikkelaar:
Honeyslug
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media