Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Resolutieverschil COD: Ghosts besproken


Door Rene Groen op 05-11-2013 om 16:00
Bron: Xbox 360 Achievements

Vanaf vandaag ligt Call of Duty: Ghosts dan eindelijk in de winkels, aankomende Xbox One en PlayStation 4 eigenaren zullen echter nog even geduld moeten hebben om de titel te mogen spelen. In de tussentijd is er echter genoeg te bespreken.

Na eerdere geruchten gaf ontwikkelaar Infinty Ward onlangs namelijk aan dat de PlayStation 4 versie op een 1080p resolutie zal draaien, terwijl Xbox One gamers genoegen moeten nemen met 720p. Vandaag gaat executive producer Mark Rubin dieper in op het onderwerp, waarbij zijn onderstaande citaat vooral in gaat op technische aspecten:
quote:
"There's stuff in the console's OS that interacts with the game," Rubin told Eurogamer. "So, for instance, voice chat is often supported by the hardware manufacturer rather than the software, and you're just using their channel. When that stuff is changing - because they're developing it on their side - and the resources they're using are changing - your, from a game design standpoint, challenge is with trying to make enough room for those resources to be used but at the same time use as much resources as possible.

One of the greatest challenges the engineers have to deal with is memory management, or thread management. There are X number of threads in your CPUs. Where in those threads is the stuff that's Microsoft or Sony? Where does it fall? How does it work? We don't have the SDKs for those features yet, and then they come in and you go, okay, well it needs 3MB of RAM - oh, crap, we only allocated two! You can't just take a MB from anywhere. It's not like there's just tonnes of it just laying there. You have to pull it from something else. And now you have to balance that somewhere."

In navolging van het bovenstaande geeft Rubin aan dat de chat er op de Xbox One voor zorgt dat er niet genoeg resources over bleven om in 1080p native resolutie te kunnen draaien. Deze beslissing kwam voort uit de simpele gedachte waarbij ze per console bekeken hoe ze de beste game uit konden brengen, waarbij hij benadrukt dat de game er op beide systemen fantastisch uit zal zien. Sommige gamers zullen een verschil zien wanneer je beide versies naast elkaar zet, andere gamers geheel niet. De Xbox One versie is hierbij weliswaar in 1080p, echter is dit een upscale van de 720p resolutie. Het was een beslissing die ze pas een maand geleden maakten.

In gesprek met Edge geeft Rubin nog aan dat hun beslissing niet kan worden opgenomen als een gegeven dat de PlayStation 4 krachtiger is dan de Xbox One.


16:06  Forza Motorsport 5 met $50 Car Pass
15:48  Gamed bij COD: Ghosts Launch
 Reacties (8)
 Pagina: 1
PwnStrike op 05-11-2013 om 16:07 [Niv: 27 / Exp: 1374]
Is wel te begrijpen. Microsoft voerde veel veranderingen door tijdens het de ontwikkeling van de game. De volgende draait waarschijnlijk wel op 1080p omdat ze:
1. De console van binnen en van buiten kennen.
2. Ze meer ervaring hebben met de One
3. Er worden geen veranderingen in hardware meer gemaakt. Ik ben dan misschien wel een Sony/Nintendo fanboy, maar er is niks aan als Sony zó makkelijk wint

Disker op 05-11-2013 om 16:59 [Niv: 43 / Exp: 2141]
@Pwnstrike
1. Dit klopt en geld voor alle consoles die net zijn uitgekomen
2. Hier zal het minder aan liggen (tevens bij de PS4) aangezien de architectuur juist gemakkelijk is om voor te ontwerpen. Deze lijkt veel op dat van een pc en wordt daarom ook geprezen bij de One en PS4. Maar er zijn natuurlijk ook de overige dingen zoals het OS en dergelijke, dit kan natuurlijk wel weer een hinder vormen (zie het nieuwsbericht)
3. Er waren nauwelijks tot geen veranderingen. Alleen de policy's waren extreem omgegooid (naar mijn weten). In de hardware waren alleen wat tweaks gemaakt met betrekking tot de snelheid van een aantal onderdelen die zo laag waren dat het nauwlijks tot geen effect heeft op de One.

Ik vind het wel al vreemd dat ze nu al tegen resources aanlopen terwijl er nog meer dingen later worden toegevoegd in de One via updates. Ze moeten echt grondig gaan kijken naar deze problemen. Kinect eet misschien ook nog aardig wat op, misschien is het mogelijk daar wat vandaan te toveren.

"In gesprek met Edge geeft Rubin nog aan dat hun beslissing niet kan worden opgenomen als een gegeven dat de PlayStation 4 krachtiger is dan de Xbox One." Denk dat hij dit zegt puur uit marketing. Op papier is de PS4 gewoon veel sneller. En zei zijn niet de eerste developer die de One al lager hebben ingesteld dan de concurrent.

Hopelijk lost Microsoft dit op (als het aan de resources ligt) door middel van wat tweaks en patches. Zie graag 2 sterke systemen. Want als de één zwakker is is de kans groot dat daar de spellen op worden gebaseerd en dat zou zonde zijn (maar omdat de architectuur zo erg op elkaar lijkt zou dit niet meer hoeven te gebeuren).

Denk in de toekomst dat het wel beter gaat lopen.
Microsoft bied ook al hulp bij het Dead Rising team vanwege de problemen. Dus blijf wel goede hoop houden, alleen de start van sommige games is wat minder gegaan tot nu toe.

Maar laat ik nog wel even zeggen dat het resolutie verschil van upscaled 1080p en native 1080p je niet zo snel zou opmerken mocht je het niet weten. En veel afbraak doet het niet aan het spel. Maar dat gezegt vind ik wel dat ze beide consoles moeten pushen op 1080p het komende jaar.

Gewijzigd door Disker op 05-11-2013 om 19:25

Kakyu op 05-11-2013 om 19:00 [Niv: 5 / Exp: 233]
Zoiets dacht ik al. De huidige multiplatform games worden op een PC ontwikkeld daarna geport naar nextgen consoles. Ze hebben weinig tijd om de boel te tweaken dus gooien ze gewoon de resolutie naar beneden. Waarom zijn de exclusives dan wel in 1080p op 60fps zoals Forza5 en DR3. Heb sowieso al geen hoge pet op van Infinity Ward met hun veredelde engine.

Disker op 05-11-2013 om 19:10 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Een hoge pet had ik al nooit van ze op. Zeker nu ze die marketing stunt hebben geflikt. Men zij dat je voor de Pc 6 Gig aan ram nodig had, maar uiteindelijk verbruikt het spel maar 2. Tevens is de Fov niet hoger dan 65 en kan niet aangepast worden tenzij je wat bestanden wijzigt.

@Kakyu
Dead rising 3 draait op 30 fps (en nu nog met moeite, ze zijn wel met een oplossing bezig).

Gewijzigd door Disker op 05-11-2013 om 19:12

Rene Groen (Eindredacteur) op 05-11-2013 om 19:17 [Niv: 747 / Exp: 37353]
Die oplossing is er al enige tijd Disker, laatste builds liepen zeer goed namelijk.

Disker op 05-11-2013 om 19:21 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Klopt had net even gekeken de TGS demo verliep goed zelfs met enorme aantal zombies Blij dat het gelukt is met de hulp van Microsoft. Heb gelezen dat ze een variable/dynamic resolution gebruiken om de fps constant te houden.
Een goede trade-off naar mijn mening. Want lager dan 30 fps merkt men echt wel, en een wat lagere resolutie niet zo snel.

Nelus op 05-11-2013 om 22:36 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Pfff, wat een lulverhaal eromheen zeg. Inderdaad uit marketing purposes zeggen dat de PS4 niet krachtiger is.

Disker op 05-11-2013 om 23:07 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Kwam er ook net achter dat Microsoft WEER een embargo heeft staan op beelden van de One edition terwijl Sony dit niet doet. Dit was ook al gebeurt met BF4 multiplayer beelden. Geloven ze niet in het eigen product? Dit moeten ze niet doen want dit wekt alleen maar argwaan op en ze winnen er niks mee, want het nieuws komt zonder beelden wel naar buiten. Ik dacht dat ze wel beter zouden weten naar het E3 debacle.

Gewijzigd door Disker op 05-11-2013 om 23:35

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Call of Duty: Ghosts
Type:
Game
Releasedatum:
05-11-2013
Ontwikkelaar:
Infinity Ward
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media