Official Xbox Magazine had de mogelijkheid om aan dezelfde tafel plaats te nemen als George Andreas, Lead Designer van Kameo, afkomstig uit de Rare stal.
In het interview komen vrij weinig opvallende details naar boven welke nog onbekend waren. Enkele puntjes:
- Het Kameo team en het Perfect Dark Zero team werken vrij afgesloten van elkaar, slechts op sommige punten en bij andere projecten werken ze samen. Het is een vriendelijke onderlinge concurrentie.
- Ondanks de geruchten dat de Xbox versie anderhalf jaar geleden vrijwel klaar zou zijn is dit niet het geval. Ze zaten op ongeveer 80% toen Microsft en Rare de beslissing namen om de game naar de Xbox 360 te brengen. Hierdoor konden veel vorige ideeën toch uitgevoerd worden welke eerst geschrapt waren.
- De game zal in ieder geval binnen Amerika en Europa een launch game zijn, voor Japan is dit nog onzeker
- Kameo bied zowel plezier voor de hardcore als casual gamer. Zo zullen beide kunnen genieten van de Warrior Focus [een soort Bullet Time] maar zal de hardcore gamer en beter mee uit de voeten kunnen. Deze wordt ook gebruikt om hogere scores binnen Xbox Live te zetten
- Hierover gesproken; er zullen zowel scoreboards komen binnen Xbox Live voor co-op plays, bepaalde action sequences als hoe snel de game doorlopen is.
- Co-op zal een geheel nieuwe ervaring bieden naast de singleplayer. Dit zal via splitscreen gaan.
- Kameo 2 werd via het internet al als zeker bestempeld, maar dit is niet zo. Het ligt aan de ontvangst van het eerste deel of er een tweede deel komt. Er zijn echter wel genoeg ideeën voor.
Het hele interview kun je hier nalezen.
|