Tijdens de afgelopen E3 wist Ubisoft velen te verrassen met The Division, de nieuwste titel binnen het universum van Tom Clancy. Vandaag leren we weer wat meer over de game.
Design Director Axel Rydby laat in een interview weten dat er binnen de game een grote nadruk zal liggen op het najagen van voedsel en water. Hoewel we als speler niet op hoeven te leggen of we zelf wel voldoende voedsel en water binnen krijgen dient het wel als betaalmiddel binnen het post-catastrofale New York. In een uitleg geeft Rydby aan dat we de game kunnen zien als het vallen van een beschaving. In een tijd als deze kunnen we het hedendaagse leven zoals we deze kennen, inclusief etenswaren en drinken, niet als vanzelfsprekend beschouwen.
quote: "If society fell and suddenly you had to hunt for food and water, you couldn't go down to your local supermarket and buy whatever you want, you have to actually start conserving it and start to think about how your spending those valuable resources that you have.”
Mathias Karlson, designer van de game, geeft aan dat het team nog onderzoekt hoe we ons het beste kunnen verplaatsen door de stad. Het is een belangrijk vraagstuk aangezien de manier waarop je navigeert door de open wereld een groot deel van de ervaring invult.
The Division verschijnt eind 2014 voor de PC, PlayStation 4 en Xbox One.
|