Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

GDC nominaties bekend gemaakt


Door Rene Groen op 12-01-2015 om 07:15
Bron: VG247

In maart zal de jaarlijkse Game Developers Conference plaatsvinden, alwaar ook de Game Developers Choice Awards worden uitgereikt. Alvorens het zover is leren we eerst welke spellen kans maken op de felbegeerde prijzen.

De vijftiende editie van het evenement heeft met Middle-earth: Shadow of Mordor de titel die met vijf nominaties het vaakst geselecteerd is voor een prijs. Ze maken onder andere kans op de Game of the Year Award, samen met Alien: Isolation, Bayonetta 2, Destiny en Hearthstone: Heroes of Warcraft.

De complete lijst, inclusief eervolle vermeldingen, is als volgt:
    Game of the Year:
  • Bayonetta 2 (Platinum Games/Nintendo)
  • Middle-earth: Shadow of Mordor (Monolith Productions/Warner Bros. Interactive Entertainment)
  • Destiny (Bungie/Activision)
  • Hearthstone: Heroes of Warcraft (Blizzard)
  • Alien: Isolation (Creative Assembly/Sega)

  • Honorable Mentions: Titanfall (Respawn/Electronic Arts), Valiant Hearts: The Great War (Ubisoft Montpellier/Ubisoft), Far Cry 4 (Ubisoft Montreal/Ubisoft), Dragon Age: Inquisition (BioWare/Electronic Arts), Super Smash Bros. for Wii U (Sora Ltd. and BANDAI NAMCO/Nintendo)

    Innovation Award:
  • Bounden (Game Oven)
  • Middle-earth: Shadow of Mordor (Monolith Productions/Warner Bros. Interactive Entertainment)
  • This War of Mine (11 bit studios)
  • The Vanishing of Ethan Carter (The Astronauts)
  • Monument Valley (Ustwo)

  • Honorable Mentions: Crypt of the Necrodancer (Brace Yourself Games), Extrasolar (Lazy 8 Studios), Elite: Dangerous (Frontier Developments), Elegy For A Dead World (Dejobaan Games), 80 Days (Inkle Studios)

    Best Debut:
  • Yacht Club Games (Shovel Knight)
  • Respawn Entertainment (Titanfall)
  • The Astronauts (The Vanishing of Ethan Carter)
  • Stoic Studio (The Banner Saga)
  • Upper One Games (Never Alone)

  • Honorable Mentions: Dynamighty (CounterSpy), Hinterland Games (The Long Dark), 1337 & Senri (Leo’s Fortune), MachineGames (Wolfenstein: The New Order), Hipster Whale (Crossy Road)

    Best Design:
  • Middle-earth: Shadow of Mordor (Monolith Productions/Warner Bros. Interactive Entertainment)
  • Shovel Knight (Yacht Club Games)
  • Dragon Age: Inquisition (BioWare/Electronic Arts)
  • Captain Toad: Treasure Tracker (Nintendo EAD Tokyo and 1-Up Studio/Nintendo)
  • Hearthstone: Heroes of Warcraft (Blizzard)

  • Honorable Mentions: Mario Kart 8 (Nintendo EAD Tokyo/Nintendo), Alien: Isolation (Creative Assembly/Sega), Destiny (Bungie/Activision), Monument Valley (Ustwo), Far Cry 4 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)

    Best Handheld/Mobile Game:
  • Threes! (Sirvo)
  • Super Smash Bros. 3DS (Sora Ltd. and BANDAI NAMCO/Nintendo)
  • Hearthstone (Blizzard)
  • 80 Days (Inkle Studios)
  • Monument Valley (Ustwo)

  • Honorable Mentions: Bounden (Game Oven), Bravely Default (Silicon Studio and Square Enix/Nintendo and Square Enix), Desert Golfing (Blinkbat Games), Velocity 2X (FuturLab), Fantasy Life (Level-5/Nintendo)

    Best Visual Art:
  • Monument Valley (Ustwo)
  • Hohokum (Honeyslug and Sony Santa Monica/Sony)
  • Child of Light (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
  • Bayonetta 2 (Platinum Games/Nintendo)
  • Alien: Isolation (Creative Assembly/Sega)

  • Honorable Mentions: Never Alone (Upper One Games/E-Line Media), The Vanishing of Ethan Carter (The Astronauts), Transistor (Supergiant Games), Broken Age: Act 1 (Double Fine Productions), Destiny (Bungie/Activision)

    Best Narrative:
  • 80 Days (Inkle Studios)
  • This War of Mine (11 bit studios)
  • Kentucky Route Zero: Episode 3 (Cardboard Computer)
  • Middle-earth: Shadow of Mordor (Monolith Productions/Warner Bros. Interactive Entertainment)
  • The Vanishing of Ethan Carter (The Astronauts)

  • Honorable Mentions: Dragon Age: Inquisition (BioWare/Electronic Arts), Valiant Hearts: The Great War (Ubisoft Montpellier/Ubisoft), Tales From The Borderlands: Episode 1 (Gearbox Software/Telltale Games), D4: Dark Dreams Don’t Die (Access Games/Microsoft), Hatoful Boyfriend (Mediatonic/Devolver Digital)

    Best Audio:
  • Alien: Isolation (Creative Assembly/Sega)
  • Hohokum (Honeyslug/Sony)
  • Destiny (Bungie/Activision)
  • Transistor (Supergiant Games)
  • The Vanishing of Ethan Carter (The Astronauts)

  • Honorable Mentions: Child of Light (Ubisoft Montreal/Ubisoft), Far Cry 4 (Ubisoft Montreal/Ubisoft), D4: Dark Dreams Don’t Die (Access Games/Microsoft), Bayonetta 2 (Platinum Games/Nintendo), Crypt of the Necrodancer (Brace Yourself Games)

    Best Technology:
  • Destiny (Bungie/Activision)
  • Middle-earth: Shadow of Mordor (Monolith Productions/Warner Bros. Interactive Entertainment)
  • Wolfenstein: The New Order (MachineGames/Bethesda)
  • Elite: Dangerous (Frontier Developments)
  • Far Cry 4 (Ubisoft Montreal/Ubisoft)

  • Honorable Mentions: Assassin’s Creed Unity (Ubisoft Montreal/Ubisoft), The Last of Us: Remastered (Naughty Dog/Sony), Sunset Overdrive (Insomniac Games/Microsoft), Alien: Isolation (Creative Assembly/Sega), Infamous: Second Son (Sucker Punch Productions/Sony)


07:15  The Arland Atelier Trilogy in maart
07:15  Nieuwe clips Hyperdimension Neptunia Re;Birth 2
 Reacties (11)
 Pagina: 1
elemeNt op 12-01-2015 om 13:23 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Nergens Dark Souls 2 or Mario Kart? Alien als best visual art?

Gast (62.238.40.xxx) op 12-01-2015 om 16:18
•Bayonetta 2 (Platinum Games/Nintendo) wouw nice

Redneckerz (Redacteur) op 12-01-2015 om 16:45 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Element:
Vind ik nog niet eens zo raar. Alien: Isolation lijkt griezelig veel op het bron materiaal, is visueel sterk en het speelt ook nog eens lief met verschillende PC configs.

Wapkaak op 12-01-2015 om 18:05 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Ik ben het met Redneckerz eens, ik vind het stijltje van Alien zo goed gedaan. Krijg er echt een benauwd gevoel bij.

elemeNt op 12-01-2015 om 19:36 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Ieder zijn mening, maar de basis van de sfeer en hoe het eruit moet zien ligt het al kant en klaar op een bord natuurlijk. Verder doet het echt niks bijzonders om het enigszins ook maar 'Visual Art' te noemen. Sorry hoor, maar er zijn zoveel meer games die deze nominatie veel meer verdienen. Zelfs de South Park game schat ik hier hoger in, dan Alien (deze doet precies hetzelfde trucje van een bestaande stijl vertalen naar een game)

Gewijzigd door elemeNt op 12-01-2015 om 19:37

Redneckerz (Redacteur) op 12-01-2015 om 19:39 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Element:
Welke andere games had jij dan eerder gezien als kanshebber voor Visual Art?

elemeNt op 12-01-2015 om 19:54 [Niv: 129 / Exp: 6440]
South Park: The Stick of Truth, Valiant Hearts, Destiny, The Talos Principle, The Banner Saga, Broken Age, Transistor, Never Alone, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Shovel Knight (een van de meest iconische nieuwe helden?)

Gewijzigd door elemeNt op 12-01-2015 om 19:58

Redneckerz (Redacteur) op 12-01-2015 om 20:15 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Element:
Veelal 2D, veelal indie, en veel gekleurd dus. Lijkt er dus op dat je erg van kleur in games houd en bijgevolg een grauwere game zoals Alien minder snel waardeert dan wanneer het meer kleur had.

elemeNt op 13-01-2015 om 00:04 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Ik zeg toch nergens dat ik Alien een lelijke game vind? Het ziet er erg goed uit zelfs. Volgens mij moet je mijn eerdere bericht nog even terug lezen over waarom ik Alien niet waardig vind. Daar staat het vrij duidelijk. Heeft niks te maken met smaak, de kleur, of het 2d of 3d is, maar puur omdat het design is gebaseerd op bestaande stof. Ze hebben gewoon de sfeer van de film goed over gezet. Daar waar bijvoorbeeld South Park de hele wereld/map van het universum in elkaar heeft gezet en zo een eigen wereld van de plaatsen die in de tv serie voorbij komen gecreëerd.

2D games innoveren over het algemeen ook veel meer op visueel vlak. Misschien omdat makkelijker is of omdat er meer mogelijkheden zijn qua stijl. Bij 3D games zag je dit het afgelopen jaar gewoon veel minder. Dishonored deed dit bijvoorbeeld wel erg goed. Daarnaast zijn de games die ik persoonlijk visueel erg mooi vind juist grauw en grijs (Limbo bijvoorbeeld). Dus ik snap niet waarom je dit kleuren beeld voor de tweede keer bij me probeert aan te praten. Ik zie het verschil echt wel tussen iets dat artistiek goed is en wat ik zelf mooi vind hoor. Van de voorbeelden die ik noemde (Valiant Hearts, DK, Shovel Knight, Broken Age) vind ik zelf niet eens mooie games. Maar op Visual Art vlak waardeer ik ze veel meer dan de Alien game.

Misschien snap je het in muziek termen; Band X brengt een cover uit van een Queen nummer. Staat weken lang op nummer 1. Band Z brengt een zelfgeschreven nummer uit wat ook prachtig klinkt, maar net niet zo goed als het nummer van band X. Welke van de twee krijgt dan de meeste waarde op Sound Art vlak?

Gewijzigd door elemeNt op 13-01-2015 om 00:17

Redneckerz (Redacteur) op 13-01-2015 om 10:13 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Element:
''Ik zeg toch nergens dat ik Alien een lelijke game vind? Het ziet er erg goed uit zelfs. Volgens mij moet je mijn eerdere bericht nog even terug lezen over waarom ik Alien niet waardig vind. Daar staat het vrij duidelijk. Heeft niks te maken met smaak, de kleur, of het 2d of 3d is, maar puur omdat het design is gebaseerd op bestaande stof.''

Ik zeg dan ook nergens dat je de game lelijk vind. De Alien is lastig om te repliceren, vandaar dat het ook in het lijstje van Visual Art staat. Sowieso staan er ook totaal andere games zoals Child Of Light of Bayonetta 2.

Overigens is mijn definitie van Visual Art nog iets anders (Heeft namelijk niets met games te maken) maar dat is in deze context niet relevant

''Daar waar bijvoorbeeld South Park de hele wereld/map van het universum in elkaar heeft gezet en zo een eigen wereld van de plaatsen die in de tv serie voorbij komen gecreëerd.''

Beetje een non-argument aangezien het ook op bestaande stof is gebaseerd. En Alien heeft ook zijn geheel eigen wereld gemaakt, het speelt zich immers op een andere ruimteschip af dan het origineel.

''Daarnaast zijn de games die ik persoonlijk visueel erg mooi vind juist grauw en grijs (Limbo bijvoorbeeld).''

Staat niet bij je voorbeelden dus dan snap je ook waarom ik er kleur bij haal als argument.

''Ik zie het verschil echt wel tussen iets dat artistiek goed is en wat ik zelf mooi vind hoor. Van de voorbeelden die ik noemde (Valiant Hearts, DK, Shovel Knight, Broken Age) vind ik zelf niet eens mooie games. Maar op Visual Art vlak waardeer ik ze veel meer dan de Alien game.''

Daarom snap ik je ook prima, we verschillen slechts van mening Ook sfeer draagt bij aan het totaal plaatje.

Gast (217.119.236.xxx) op 13-01-2015 om 13:55
Ik vind dat er eigenlijk alleen maar matige titels tussen staan. Niets bijzonders.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Game Developers Conference
Type:
Event
Releasedatum:
Jaarlijks
Ontwikkelaar:
ESA
Uitgever:
ESA
Media:
Geen media gevonden