Eén van de eerst aangekondigde games voor de Xbox 360 was Dead or Alive 4. Hoewel de game al lang in ontwikkeling is, wordt het tot 2006 wachten wanneer we de game kunnen spelen. De gameplay is gebaseerd op die van Dead or Alive ++. Hierdoor is de game veel meer op aanvallen gericht en zullen er meer omkeertechnieken zijn om een aanval te counteren.
Het hoofdpersonage zal Helena worden. Ze werd geďntroduceerd in DoA 2 en is de operazangeres die wraak neemt voor de moord op haar moeder. Zij is nu het hoofd van DOATEC, de kwaadaardige organisatie die de andere DoA vechters reeds in de vorige delen bestreden. De game zal meer dan 20 personages bevatten, zowel oude als nieuwe. Maar de oude zullen niet volledig hetzelfde meer zijn, hun aanvallen werden namelijk veranderd.
Er zullen ook meer houdgrepen zijn in dit deel zoals Leon's mount tackle en Jann Lee's dragon gunner uit Dead or Alive 3. Door deze verandering zal Lei Fan er bijvoorbeeld 14 hebben. Er zal ook een Camera man mode zijn waarin je speciale camera-effecten kan toepassen. De game zal weer uitgebreid speelbaar zijn op Xbox Live. Er komen interactieve lobbies die gebruik maken van tekst- en videochat, uitgebreide scoreboards en de mogelijkheid een clan te vormen.
Als we de baas van Team Ninja mogen geloven, Itagaki genaamd, zal de game niet worden uitgebracht totdat de game de finishing touch heeft. Hiermee doelt deze meneer op dat alle fouten en bugs uit het spel moeten zijn voordat het spel op markt komt. Team Ninja is op het moment bezig met de laatste vijf procent.
Itagaki vindt het maar niks dat developers patches uitgeven nadat de game gereleased is. Om dit zelf te voorkomen, moet de game dus foutloos in de schappen liggen. Natuurlijk, als er toch nog een fout in de nieuwe Dead or Alive blijkt te zitten, zal deze man wel een patch uitbrengen, maar hij hoopt van niet.
|