Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Project Cars: 1080p op PS4, 900p op One


Door Rene Groen op 15-04-2015 om 07:04
Bron: Videogamer

Het geduld van gamers werd aardig op de proef gesteld, Project CARS werd namelijk meerdere keren uitgesteld, maar moet volgende maand dan eindelijk verschijnen. In de officiële FAQ leren we nu iets meer over de resoluties.

Ontwikkelaar Slightly Mad Studios heeft aangegeven dat de PlayStation 4 versie in een 1080p resolutie draait, terwijl Xbox One gamers genoegen moeten nemen met een 900p resolutie. Beide titels draaien op zestig frames per seconde. Hoewel de resolutie van de later te verschijnen Nintendo Wii U versie nog niet naar buiten is gebracht leren we wel dat de PC versie ondersteuning kent tot aan een 12K resolutie.

Een split screen modus is overigens niet aanwezig, de reden hiervoor is omdat ze vast wilden houden aan de zestig frames per seconde. Afgelopen november gaf de ontwikkelaar nog aan dat ze er alles aan deden om de Xbox One versie eveneens op 1080p te laten draaien, hetgeen blijkbaar niet is gelukt.



07:04  Star Wars Battlefront eerst via EA Access
07:04  Meer beelden Mobius Final Fantasy
 Reacties (17)
 Pagina: 1
JuniorCommand op 15-04-2015 om 09:29 [Niv: 2 / Exp: 110]
ben nog niet bekend met deze Racer I Quess

mag ik een kleine review

Gast (92.69.210.xxx) op 15-04-2015 om 09:52
Ben blij dat ik een ps4 heb maar vraag me af waarom is de resolutie van de ps4 altijd hoger dan de xbox one bijde consoles zijn toch bijna even krachtig net als battlefield hardlinde is op de ps4 1080p en op de xbox one 720p bijna elke game op de xbox one is lager hoe kan dat

Redneckerz (Redacteur) op 15-04-2015 om 10:08 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 92:
PS4 is beter dan XBO en PC, maar al die gasten willen daar niet aan omdat ze butthurt zijn.
/sarcasm.

Goed, nu we dat uit de weg hebben:
''Ben blij dat ik een ps4 heb maar vraag me af waarom is de resolutie van de ps4 altijd hoger dan de xbox one''

Persoonlijk vind ik een non-excuus dat devs geen 1080p trekken op XBO, maar hoewel beide consoles allebei 8 GB ram geheugen hebben, verschilen ze wel in de smaak hiervan: Bij Sony is dat GDDR5 geheugen wat voor alles wordt gebruikt, bij Microsoft DDR3 geheugen welke trager is. Om dit te compenseren, grijpt Microsoft terug naar een beproefde formule: Het plaatsen van een klein stukje supersnel geheugen, ESRAM genaamd. Xbox 360 had 10 MB van het vergelijkbare EDRAM, De Xbox One heeft hier 32 MB van. Genoeg om een buffer van 1080p op te bouwen.

Een andere aanwijzing ligt in de GPU, de grafische motor van beide consoles. Beiden zijn van dezelfde generatie. De PS4 heeft echter meer kernen (1152 om 768.) Nogmaals, dit zie ik niet als een excuus waarom de XBO geen 1080p zou kunnen halen.

Nog een andere aanwijzing is dat de XBO wel drie verschillende operating systems heeft draaien om alles te monitoren. Immers, de XBO wordt gepromoot als all in one machine. Ook hier geldt dat dit geen reden voor lagere resoluties moet zijn.

''battlefield hardlinde is op de ps4 1080p en op de xbox one 720p bijna elke game op de xbox one is lager hoe kan dat''
Battlefield Hardline is geen 1080p op de PS4, maar 900p (1600x900.) Wat je op je TV ziet, is een opgeschaald beeld naar 1080p. In het geval van BF:Hardline zou ik tijdsdruk, mismanagement en onvoldoende ervaring met Frostbite 3 door Visceral Games willen aanvoeren als argument waarom de console versies van BF: Hardline zulke lage resoluties hebben en er daarbij nog slechter uitzien als Battlefield 4. Consoles bestaan immers nu 1.5 jaar, dus Visceral heeft ruim de tijd gehad om ervaring op te doen.

Gast (84.31.78.xxx) op 15-04-2015 om 10:25
Nee de 32 mb zijn niet genoeg om de buffer van 1080p te verwerken.

Gast (85.113.248.xxx) op 15-04-2015 om 10:57
De xbox one zou idd meer games in 1080p moeten kunnen draaien, dit gaat ook wel gebeuren zodra ze goed door hebben hoe ze ervoor moeten ontwikkelen. Volgens veel insiders gaat direct x12 veel verschil maken, we zullen zien.

Gast (81.165.249.xxx) op 15-04-2015 om 11:01
Hopelijk komt hij in mei uit . :?

Redneckerz (Redacteur) op 15-04-2015 om 11:41 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gsat 84:
Eh, wel dus. Een 1920x1080 beeld past binnen een 32 MB buffer. Niet veel ruimte meer over maar het past wel.

@ Gast 85:
DX12 zal een performance boost geven, maar dat geldt ook voor PC's. En wie zegt dat Vulkan niet naar de console komt?

Joni Philips (Eindredacteur) op 15-04-2015 om 12:18 [Niv: 1181 / Exp: 59072]

Gast (92.69.210.xxx) op 15-04-2015 om 13:19
Hey redneckerz bedankt voor je duidelijke uitleg nu snap ik het omdat ze op ign vaak zeggen dat de ps4 iets krachtiger dan de xbox one is maar je uitleg maakt het duidelijk thanks he

Redneckerz (Redacteur) op 15-04-2015 om 13:43 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast92:
Geen probleem. In de praktijk zal het voor de PS4 iets makkelijker zijn om te ontwikkelen omdat alles universeel wordt gedeeld en de GPU op papier beter is. De XBO, met zijn gedeelde geheugen plus zijn ESRAM en mindere GPU zullen iets meer moeite opleveren om optimaal te benutten. Echter niet zodanig dat resoluties een stuk lager zijn dan de tegenpartij.

Gast (80.101.203.xxx) op 15-04-2015 om 16:23
Dat is nu misschien nog.

Met Direct X 12 zal het probleem opgelost zijn.

Redneckerz (Redacteur) op 15-04-2015 om 16:34 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 80:
Nee, het gat wordt verkleind, niet gelijk gemaakt. Feitelijk is de XBO GPU nu eenmaal minder dan die van de PS4. Dat overbrug je niet met een effectievere API. Het zorgt er wel voor dat 1080p nu meer een mogelijkheid is voor XBO titels.

Gast (77.165.23.xxx) op 15-04-2015 om 20:24
900 p met stabiele 60fps is voldoende.. Later dit jaar komt Forza 6 en spelen we die toch gewoon in 1080/60fps :)

Gast (66.249.81.xxx) op 15-04-2015 om 20:52
Dikke faal weer voor de Microsoft console. Zo groot als een VHS speler en alsnog kont geschopt door de PS4. Sowieso is deze generatie consoles een beetje 'meh'. We gaan nu van regelmatig 720p of lager, naar nog steeds niet altijd 1080p.... Vet zielig..

Xavior op 15-04-2015 om 22:11 [Niv: 121 / Exp: 6068]
Zo jammer hé dat er na een interessante conversatie altijd weer een rotte appel tussen moet zitten.

Gewijzigd door Xavior op 15-04-2015 om 22:11

Gast (84.30.75.xxx) op 16-04-2015 om 00:41
En also geen splitscreen....

Gast (82.173.92.xxx) op 22-04-2015 om 11:27
Jonge jonge, Microsoft zelf (Spencer) heeft zelf gezegd dat Dirx12 niet veel zal helpen bij de Xbone.
Keep on dreaming. Niet teveel naar die flauwekul van MisterXmedia luisteren die gast spoort niet.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Project CARS
Type:
Game
Releasedatum:
07-05-2015
Ontwikkelaar:
Slightly Mad Studios
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media