Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Splatoon zonder voicechat voor positieve ervaring


Door Rene Groen op 05-05-2015 om 11:10
Bron: Games Radar

Eén van de Nintendo Wii U titels die het competitieve gevoel in gamers naar voren moet gaan brengen is Splatoon. Deze competitieve gevoelens kunnen we echter niet in woorden tegen elkaar uit gaan spreken.

In gesprek met Edge laat co-director Yusuke Amano zich uit over het ontbreken van voice chat in de game. Volgens hem gebruiken velen de mogelijkheid tot chatten om hun negativiteit te uiten en door dit weg te nemen willen ze ook mensen aanspreken die niet bekend of comfortabel zijn met traditionele shooter games.

Tegelijkertijd geeft Amano toe dat sommige aspecten binnen het werken als team verloren zullen gaan, maar om de communicatie tussen spelers te bevorderen is er een zogeheten “phrase system”. Hoe dit precies in zijn werk gaat leren we ongetwijfeld over twee dagen, op dat moment staat namelijk een Nintendo Direct gepland.


11:15  Mortal Kombat X toont Jason en Predator
10:57  Spark Unlimited stopt als ontwikkelaar
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Gast (82.170.214.xxx) op 05-05-2015 om 11:33
Deze ding, ik vind het allemaaal mooi

Gast (77.249.242.xxx) op 05-05-2015 om 11:34
Gewoon een mute knop ooit van gehoord

yjahmesio op 05-05-2015 om 11:36 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Waarom ons niet de keuze geven om zelf te bepalen? Spel lijkt mij nog steeds ergt tof, ik gebruik bijna nooit voicechat, maar snap wel dat mensen dit belachelijk vinden!

Gast (217.103.3.xxx) op 05-05-2015 om 13:56
Zoals hierboven aangegeven waarom niet de keuze geven? Dit is echt achterhaald Nintendo!! Voice chat is een belangrijke aspect in de competitieve scene. Alleen omdat er kinderen van 12 zijn die schelden en slechte muziek op de achtergrond draaien betekent het niet dat je de hele optie van voice chat moet weglaten. Er is ook gewoon zoiets als een mute knop. We zullen wel zien binnenkort wat die phrase system inhoudt. Waarschijnlijk gewoon paar standaard berichten die je kan gebruiken. Splatoon lijkt me een leuke shooter, maar dit is toch echt belachelijk, |( :r

Gast (77.251.22.xxx) op 05-05-2015 om 16:57
een gemis voor de game IMO, want stel dat je met vrienden online speelt dan kan je doorgeven waar de enemy loopt.

Gast (83.81.66.xxx) op 06-05-2015 om 05:35
Iemand wel eens van Skype gehoord? Wij gebruiken het veel als we met een groep Mario kart aan het spelen zijn. Werkt goed in ieder geval :p

Exalian op 06-05-2015 om 14:37 [Niv: 6 / Exp: 311]
Oke, wat jullie vergeten met die mute knop, is dat je dus eerst gefrustreerd moet worden van iemand, voordat je de mute knop gebruikt. De ervaring is dan dus al verknalt. De potjes duren daarnaast ook nog eens heel kort.
En het zou dan oneerlijk zijn als je het ene team wel laat communiceren, en de andere niet. Doet men dit alsnog via Skype, dan is het ieder geval niet iets wat Nintendo heeft gedaan om het oneerlijk te maken.
Daarnaast geeft deze game al genoeg info op je Gamepad van waar je team-mates zijn, en waar jouw kleur verf zit. Met een druk op de knop vlieg je naar je team-mates toe om ze te helpen. Daarbij is de strategie hier anders, want het gaat niet op het vinden van personen om ze af te knallen, maar gewoon om het verspreiden van zo veel mogelijk verf. Deze voortgang is geheel op je Gamepad in real-time te zien. Ook is speciaal gekozen voor het element verf, zodat je ook echt het verf kan zien vliegen en daarmee weet waar vandaan de verf geschoten wordt. Bij kogels is dit niet te zien, en daarom belangrijk om aan te geven aan je team-mates waar vandaan geschoten wordt.
Het is zo raar dat men het missen van een voicechat meteen zo zwaar laat meetellen. Oordeel voor wat het is, en niet voor wat het niet is. Ik kijk zelf enorm uit naar deze fun shooter!

Gewijzigd door Exalian op 06-05-2015 om 14:44

Kutabare!!!!! op 09-05-2015 om 20:28 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Ben ik blij om. Dat gejank van andere spelers de hele tijd.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Splatoon
Type:
Game
Releasedatum:
29-05-2015
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media