Deze week had de week van Cobalt moeten worden. De titel van Mojang en Oxeye Games had namelijk moeten verschijnen op de PC, Xbox 360 en Xbox One, maar is op het laatste moment uitgesteld.
Volgens Mojang is de titel weliswaar compleet in termen van features, maar bevat het nog teveel bugs om nu al op de markt te brengen:
quote:"We’ve been working on Cobalt for a long time and, though the game is feature complete, our current build is buggier than we’re comfortable with. We want every part of Cobalt – the campaign, challenges, and local and online multiplayer to live up to your expectations, no matter which platform you play it on. That’s going to require a bit more development time."
Vier maanden lijkt een lange tijd om bugs weg te werken voor een game die eigenlijk deze week had moeten verschijnen, maar er is meer werk te doen. De studio vertelt hierover:
quote:"In honesty, we don’t need four months to fix the outstanding issues, but releasing a game on console is an especially complicated business," Mojang explains. "There are release windows, and certification things, and all kinds of boxes that need to be ticked before games can be released into the wild."
Cobalt zal nu in februari 2016 verschijnen, hieronder een trailer waarin ze het uitstel aankondigen.