The Elder Scrolls: Skyrim bleek een groot succes voor Bethesda. Zeker op PC floreert de game middels een zeer gezonde modding scene. Hoewel de game destijds op PlayStation 3 en Xbox 360 verscheen is de roep om een current-gen release groot. Vandaag gooit Todd Howard, Game Director van Skyrim, wat extra olie op het vuur.
Tegen het einde van de ontwikkeling van The Elder Scrolls: Skyrim begonnen Howard en diens team al aan Fallout 4. Ze wilde echter de game niet gelijk als een vroege next gen console titel uitbrengen zoals zij dit deden met Elder Scrolls Morrowind en Oblivion. In plaats daarvan verkoos Bethesda ervoor een langere ontwikkelcyclus in te gaan, waarbij het eerste wat het team deed het overzetten van Skyrim naar de Xbox One was. Dit werd gedaan om de nieuwe hardware te onderzoeken en informatie te verzamelen over de technische mogelijkheden van (toen nog) next gen console hardware. Howard haastte zich echter om te zeggen dat wij ons niet hoopvol moeten maken voor een mogelijke re-release, maar Howard impliceerde dit wel door het zo te brengen. Of Skyrim een remaster krijgt is dus nog maar af te wachten, maar Skyrim bestaat in ieder geval ergens op een verlaten Xbox One.
|