Jonathan Blow wist met Braid veel indruk te vergaren, waarna hij besloot zeven jaar te gebruiken om The Witness te ontwikkelen. Deze puzzelaar op een eiland verscheen vorige week op de PC en PlayStation 4 en doet daar goede zaken.
In een blog post laat Blow weten dat zijn spel inmiddels meer dan 100.000 keer verkocht is, waarmee hij vijf miljoen dollar heeft binnengehaald. Hoewel hij de verkopen niet met platform uiteen kan zetten, hetgeen toe te schrijven is aan bepaalde deals met winkels, is er geen uitschieter waar te nemen in één van de twee kampen.
Hoewel de game goede zaken doet heeft hij de ontwikkelkosten er op het moment van schrijven nog niet uitgehaald. Wel laat hij weten: “As time goes on, we should break even and make a comfortable safety margin on top of that, which will allow us to make more nice games in the future.”
Momenteel werken Blow en zijn team aan diverse bugs en grafische driverproblemen bij de PC versie. Tegelijkertijd kijken ze naar andere systemen om de game op uit te brengen, waaronder de Mac, iOS, Android en Xbox One.
Blijf Gamed in de gaten houden, binnenkort kunnen jullie in onze recensie lezen hoe wij over de game denken.
|