Afgelopen mei verscheen Homefront: The Revolution, een game die in onze recensie een 45 scoorde. Redenen voor dit lage cijfer waren onder andere de herhalende missies, matige AI en een achterliggende techniek die voor veel problemen zorgde. Ook de uitgever geeft toe dat dit anders had gemoeten.
Deep Silver laat in gesprek met MCV weten dat de game minder succesvol was dan ze gehoopt hadden en dat ze geleerd hebben van de release. Het was niet voor niets dat de Metacritic score bleef steken op een 48 (PlayStation 4), 49 (Xbox One) en 54 (PC).
Volgens de uitgever is er lering getrokken uit de game, bijvoorbeeld over het moment waarop ze hun games uit moeten brengen. Beter had het geweest om te wachten met de release, de later uitgebrachte patches tonen volgens Deep Silver namelijk aan dat er wel degelijk kwaliteit geleverd kon worden.
quote: “The team at [developer] Dambuster did a fantastic job, With what the team there has done, getting the product patched and so on, the sentiment with consumers has really turned around. We’re getting a lot of positive feedback compared to when we launched, so timing was probably the biggest lesson we have learnt there.”
|