Een scheurkalender heb ik niet, dit neemt echter niet weg dat ik de dagen aftel tot Super Mario Odyssey verschijnt. We moeten nog enkele weken wachten op de release en dit geeft gelukkig de tijd om alvast wat vrije ruimte te maken.
Via de Japanse Store leren we dat de game 5.7 Gigabyte aan ruimte vereist als digitale aankoop. Dit betekent 22 procent van de 25.9 Gigabyte beschikbare ruimte op het systeem, los van eventuele Day One patches.
De installatiegrootte is niet erg fors en ligt in lijn met hun vorige games. The Legend of Zelda: Breath of the Wild vereiste 13.4GB, Splatoon 2 vroeg 3.2GB, Arms ongeveer 2.2GB en Mario Kart 8 had zo'n 7GB nodig. Het staat in schril contrast met NBA 2K18, deze titel vereist 6.8GB aan initiële software, een additionele software update van 16.1GB en 5GB per savegame. Anders gezegd; de game vereist 107 procent van het interne geheugen en is simpelweg onspeelbaar als je geen extra ruimte hebt aangeschaft.
|