Eerder dit jaar maakten we kennis met The Lord of the Rings: Gollum, een verhaallijn waarin Gollum de ring weet te vinden, maar nog voordat hij Bilbo in The Hobbit ontmoet. De release staat gepland voor 2021 en we kunnen nu een eerste teaser bekijken.
Lead Designer Martin Wilkes legt uit dat The Lord of the Rings: Gollum vooral een non-combat game is. Dit betekent niet dat Gollum geen vijanden uit kan schakelen, iets wat hij stil zal moeten doen, wil hij geen grote risico's lopen.
Een ander groot onderdeel van de game ligt binnen het verhaal, zo moet de protagonist keuzes maken in dialogen terwijl hij worstelt met zijn twee persoonlijkheden, Smeagol en Gollum. Dit verhaal speelt zich binnen levels en hubs en niet binnen een open wereld. De omgevingen zijn gebaseerd op beschrijvingen van de originele boeken en niet zozeer op de visie die Peter Jackson naar de films bracht. Tegelijkertijd behouden ze de vrijheid om deze invloeden in elkaar over te laten stromen:
quote:"Onze insteek is dan ook om een unieke en onderscheidende stijl te creëren maar tegelijkertijd niet geheel af te wijken van de iconische vormen die bekend zijn uit de films. De donkere toren van Sauron zal er nog steeds uitzien als een toren en niet als een breed fort, zelfs als de boeken een dergelijke interpretatie zouden toestaan."
The Lord of the Rings: Gollum zal worden uitgebracht op de PC, PlayStation 5 en Xbox Series X.