Games uitstellen is nooit leuk, games in een vrijwel onspeelbare staat uitbrengen is daarentegen nog minder geslaagd, zo bewees Cyberpunk 2077. Met name de PlayStation 4 en Xbox One versies zaten vol met bugs en technische problemen, toch kon er ook nog veel verbetert worden aan diens opvolgers.
CD Projekt RED beloofde beterschap en bracht sinds de lancering diverse updates uit om de game in een betere staat te krijgen. Tevens zijn we nog altijd in afwachting van een volwaardige PlayStation 5 en Xbox Series versie, de vraag is alleen of deze de beoogde release aan het einde van dit jaar zullen halen.
Tegenover aandeelhouders heeft Michal Nowakowski laten weten dat de studio het afgelopen jaar lessen heeft geleerd en dat dit één van de redenen kan zijn dat de nieuwe versies worden uitgesteld naar 2022.
quote: "Bij The Witcher 3 is de situatie net even anders aangezien deze voornamelijk wordt ontwikkelt door een extern team, namelijk Saber Interactive, het bedrijf dat ook met ons samen heeft gewerkt aan de Nintendo Switch versie en eerdere updates.
In het geval van Cyberpunk 2077 is het ons doel om de game eind 2021 uit te geven. Echter is het ontwikkelproces nog altijd gaande en we kunnen niet garanderen dat het releaseschema niet zal veranderen. Vooralsnog richten we ons met beide titels nog altijd op het einde van 2021 en meer specifiek kan ik op dit moment niet zijn."
Eén derde van het team bij CD Projekt werkt momenteel aan de new-gen versie van Cyberpunk 2077, alsmede aan ondersteuning van de originele game. De rest van het team is bezig met de eerste uitbreiding en andere onaangekondigde projecten.
|