Met Driv3r sloeg men de plank mis. Dat kwam omdat de standaard sinds de jaren van Driver 2 veel hoger was komen te liggen, voornamelijk dankzij Grand Theft Auto 3. Met Driver: Parallel Lines wil men de fouten rechtzetten en een topper uitbrengen. In maart 2006 komt de game uit op PlayStation 2 en Xbox.
In een interview met Gamecloud gaf Reflections producent Gareth Edmondson de nodige informatie weg. Uiteraard hebben we ze voor je op een rijtje gezet.
- Driver 3 maakte kwalitatief geen indruk. Bij Driver: Parallel Lines zijn er dan ook vele zaken achterwege gelaten om het uiteindelijke product een hogere kwaliteit te geven.
- Voor Driver: PL is gekozen voor een kwaadaardig hoofdkarakter zonder geweten en regels. Hiervoor is gekozen omdat de ontwikkelaar zich dan beter uit kon leven binnen de missies.
- Er zijn meer wagens dan in voorgaande Driver games, welke zich ook anders laten besturen. Onder de wagens bevinden zich racewagens, moderne auto's, zeventiger jaren 'Muscle Cars', motoren, tanks, brandweerwagens, etc. Uiteraard zijn de modernere auto's beter te hanteren en kunnen ze een hogere snelheid behalen. Tevens zijn er upgrades voor de auto's beschikbaar, denk aan een verhoging van de snelheid.
- Het verhaal bestaat uit ongeveer dertig missies. Daarnaast zijn er nog meer dan honderd extra missies waarin geld te verdienen valt. Denk hierbij aan straatraces, achtervolgingen, etc. Tevens komt hierbij het valse karakter van het personage naar boven. Zo kun je bijvoorbeeld een race expres niet als eerste eindigen, terwijl je veel geld hebt gezet op de winnaar.
De zijmissies staan niet op zichzelf, maar hebben wel verband met het verhaal.
- Het gedeelte dat je te voet beleefd binnen de game is erg klein. De nadruk ligt op de auto's, en daarom is het gedeelte te voet simpel gehouden, waaronder een lock-on systeem tijdens het schieten.
- Wanneer je het spel eenmaal hebt geladen worden alle missies, muziek en voertuigen vanaf de disc gelezen terwijl de speler rondrijdt. Hierdoor moet de snelheid behouden blijven.
- Nieuw is een 'instant restart' feature. Als een speler faalt in zijn missie krijgt hij vijf seconden de tijd om op select (PS2) of back (Xbox) te drukken en zijn missie opnieuw te starten. Hierdoor hoef je niet weer de stad door te rijden om bij deze missie te komen. Druk je niet binnen vijf seconden op de knop, dan kun je gewoon verder rijden en eventueel eerst wat anders doen.
- Grafisch worden er veel speciale effecten gebruikt, waarbij ook een dag- en nachtcyclus ingevoerd is. Ieder van deze momenten heeft zijn eigen stijl qua belichting.
Tevens zijn er effecten in de game als slow motion, blur, etc.
- Op dit moment bevind de game zich in de Beta stage en zijn ze bezig met het laatste debuggen en balanceren en testen ze de game.
Midden maart moet Driver: Parallel Lines verschijnen. Kun je hier niet op wachten, lees dan hier onze preview.
|