Bij een bezoek aan Capcom's hoofdkantoor in Osaka, Japan, heeft Game Informer ontdekt dat de ontwikkelaar een derde manier van controls heeft toegevoegd. Naast de twee wat meer serieuze opties is deze derde optie toch vooral te omschrijven als het rammen op knoppen.
De 'Classic Controls' heeft traditionele light, medium en heavy kicks en slagen, alsmede een knoppencombinatie voor het gooien van je tegenstander. De 'Modern Controls' zijn simpeler gemaakt terwijl de 'Dynamic Controls' nog een stapje terug doen door de buttons te labellen als 'Auto-Attck'. Het enige wat je doet is simpelweg op de knoppen drukken, waarna de game de rest doet.
Met de laatstgenoemde controls bekijkt de kunstmatige intelligentie zelf welke aanvallen het beste zijn om in te zetten, gebaseerd op de positie van je vechter ten opzichte van je tegenstander. Mocht je verder van je tegenstander staan gepositioneerd dan zal er eerder een projectiel worden gebruikt in plaats van een melee aanval.
In de bovenstaande beelden zien we Game Director Takayuki Nakayama en Producer Shuhei Matsumoto, waarbij eerstgenoemde de traditionele controls gebruikt en Matsumoto de dynamische controls. Echt de controller vasthouden is niet nodig, hij drukt simpelweg op wat knoppen en weet hiermee te winnen.
Street Fighter 6 verschijnt volgend jaar op de PC, Xbox Series, PlayStation 4 en PlayStation 5.
|