Ontwikkelaar Ascendant Studios bracht recentelijk hun eerste titel uit in de vorm van de first-person shooter Immortals of Aveum. Helaas wist de game niet de verkopen te bereiken die ze beoogd hadden en om deze reden is bijna de helft van het personeelsbestand ontslagen.
CEO Bret Robbins brengt het moeilijke nieuws dat ongeveer 45 procent van het totale personeelsbestand ontslagen is. Een ontslagronde die nodig was na het verschepen van Immortals of Aveum, een nieuw IP van een nieuwe studio die helaas niet het succes behaalde waar ze op hoopten.
quote: "Clearly, the main reason is disappointing sales. While no figures have been shared yet by publisher Electronic Arts, the publicly available data from SteamDB isn't promising at all, with estimated sales ranging between 10K and 30K units. The extremely high system requirements and disappointing performance didn't help, and the mixed reviews might have been the final straw."
In onze review scoorde het spel een 65 en schreven we: "Immortals of Aveum is als een shooter waarbij de geweren zijn ingeruild voor magie. Een prima uitgangspunt wat resulteert in leuke gameplay, alleen maakt de ontwikkelaar het zichzelf moeilijk door de aspecten eromheen minder goed uit te werken."
|