Na twee delen van The Last of Us die draaien om de singleplayer is het tijd voor een volgende stap, namelijk een multiplayerproject binnen hetzelfde universum. Althans, als deze stap daadwerkelijk gezet zal worden.
Afgelopen mei kwam Bloomberg's Jason Schreier met het nieuws dat de multiplayergame in de problemen zat. Volgens hem zou het team dat aan de game werkt zijn teruggeschroefd, terwijl "de kwaliteit en de levensvatbaarheid op de lange termijn" zou worden geëvalueerd. Na dit verslag liet ontwikkelaar Naughty Dog zich uit over de situatie:
quote: "As development has continued, we've realized what is best for the game is to give it more time. Our team will continue to work on the project, as well as our other games in development".
Eerder deze maand liet de website Kotaku zich uit over de situatie, ze gaven aan dat de studio tientallen medewerkers had ontslagen. De meerderheid hiervan bevond zich op quality assurance, maar ook bij art en productie zouden er ontslagen zijn gevallen. Kort na dit verslag liet de veelal betrouwbare insider en leaker ViewerAnon zich uit over de situatie en verklaarde dat het project niet langer in leven was.
Toch blijkt dit niet het geval, via Twitter laat game director Vinit Agarwal weten nog altijd aan de game te werken. Meer details werden nog niet gedeeld.
|