Assassin's Creed: Codename Red speelt leentjebuur bij Elden Ring en Sekiro?
Door Rene Groen op 09-11-2023 om 16:42
Gisteren was er een gerucht over Assassin's Creed: Codename Red, namelijk dat één van de twee speelbare protagonisten gebaseerd zou zijn op een bestaand persoon. Vandaag gaan we nog even verder met geruchten over de game.
J0nathan, een leaker die in het verleden al meermaals met betrouwbare informatie over Assassin's Creed naar buiten kwam, heeft wat meer details gegeven over de aankomende game. Volgens hem zal de map groter zijn dan in Valhalla, maar kleiner dan Odyssey. Op deze map zijn er minder markers en zul je minder bij het handje worden genomen, waarbij gedacht kan worden aan de insteek van Elden Ring.
Dit is overigens niet de enige mechaniek waarbij ze zich laten inspireren door een game van FromSoftware. Volgens de leaker hebben vijanden een zogeheten [i]posture bar[/u], net zoals in Sekiro: Shadows Die Twice, die spelers moeten breken om vijanden te destabiliseren. Hiermee moet de combat een stuk uitdagender worden in vergelijking met voorgaande Assassin's Creed games.
Beide protagonisten in de game, Naoi en Yasuke, gebruiken beiden verschillende kwaliteiten tijdens de gevechten. De vrouwelijke shinobi gebruikt onder andere een kunai, shuriken en rookbommen, terwijl de kwaliteiten van Yasuke nog niet bekend zijn gemaakt. Beiden kunnen gebruik maken van een grappling hook en zich verstoppen in het gras om ongezien te blijven. Een ander element is een systeem waarbij je vijanden kunt rekruteren op het moment dat je besluit om ze te sparen nadat je hun kamp bent binnengedrongen.