American McGee is vooral bekend van de rare titel Alice, maar dat het altijd waziger kan wil hij aantonen met Bad Day L.A. Los Angeles krijgt in deze game van alles voor zijn kiezen - van terrorisme tot aardbevingen - en jij mag als zwerver de problemen op gaan lossen.
Even voorstellen: Anthony Crusader. In betere dagen was hij politieagent, tegenwoordig dakloos in Los Angeles. Net wanneer hij dag dat zijn leven niet slechter kon, zorgen Franse terroristen er per ongeluk voor dat de inwoners van L.A. in hersenloze zombies veranderen. Dit blijkt het lont in een kruidvat te zijn, want al snel volgen er schietpartijen, aardbevingen, rellen, kapingen en een inval van het Mexicaanse leger. En Anthony zit er middenin.
Om alles nog enigszins overzichtelijk te houden staat er een zogeheten thread advisory in beeld. Het principe werkt heel simpel: doe je goede daden dan kleurt deze naar een vrolijk gezicht van Anthony, doe je daarentegen slechte dingen dan slaat dit gezicht de negatieve kant op. De makkelijkste manier mag dan lijken om lekker slechte dingen te gaan doen, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat het publiek hier niet blij mee is. Niet alleen directe omstanders zullen de aanval op je inzetten, zelfs de politie en SWAT teams weten je dan te vinden. Je kunt begrijpen dat dit geen goede basis is om ook nog eens alle rampen te lijf te gaan.
In totaal zal het spel tien levels bevatten die je langs bekende plaatsen als Bevery Hills, Hollywood Boulevard en Venice Beach zullen voeren. Het spel laat zich besturen vanuit de third-person view, waardoor je dus achter Anthony geplaatst wordt. Op het gebied van wapens hoef je geen fijne snufjes te verwachten, je bent immers geen James Bond. In plaats daarvan ben je meer een MacGyver, want hoe ver kom je met een nagelschaartje en prullenbak?
Bad Day L.A. zal zowel op de PC als Xbox uit gaan komen en moet nog dit kwartaal verschijnen.
|