Met de DS wil Nintendo naast haar trouwe fans ook veel non-gamers aan zich binden. Dat dit goed lukt zagen we al bij Nintendogs en in Japan zijn ook de zogenaamde brain train games een grote rage. In juni bracht Nintendo Dr Kawashima's Brain Training naar Europa en wij blijken ook erg gevoelig voor de succesformule.
In 9 weken tijd is de game in ons continent namelijk al 500.000 keer over de toonbank gegaan, waar nog steeds elke week 60.000 verkopen bij komen. Hiermee overtreft het zelfs de verkopen van de game in Japan, waar Nintendo 16 weken nodig had om dit aantal te bereiken. Hoewel Europa natuurlijk een grotere markt is, voorspelt dit nog veel goeds voor de game. Net als in Japan zien we de verkoopcijfers niet inzakken na de launch, maar blijven ze constant hoog. In Nintendo's thuisland heeft Dr Kawashima's Brain Training zelfs al meer 3 miljoen verkochte exemplaren in het totaal verkocht.
De 'game' traint je brein door middel van rekensommetjes en puzzeltjes en onder opgaven. Je resultaten worden omgezet naar een bepaalde leeftijd die jouw hersenen hebben volgens Dr Kawashima. Dankzij deze opzet is de game ook erg populair bij ouderen en mensen die normaal niet zo snel zouden gamen, precies de doelgroep die Nintendo voor ogen had met haar handheld.
|