Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

Ninety-Nine Nights


Door Rene Groen op 31-08-2006 om 00:06
Bron: Gamed

September gaat een drukke Xbox 360 maand worden en Ninety-Nine Nights trapte eind augustus af als eerste in een reeks van aankomende titels. Of Ninety-Nine Nights het echter ook waard is om aangeschaft te worden, is een heel andere vraag, een vraag waar je in deze review antwoord op krijgt.


NNN is een hack & slash game in zijn puurste vorm. Al drukkend op de knoppen baan je je een weg door de vele vijanden die op je af worden gestuurd. Dat deze vijanden er niet zomaar zijn, probeert een verhaal je te vertellen, maar eigenlijk is dit zo flinterdun dat je er amper naar om zult kijken. Om het toch even kort aan te halen: het betreft een oorlog van mensen tegen trolsoortigen, waarbij zeven helden centraal staan. Jij krijgt deze zeven helden onder de knoppen, te beginnen met Inphyy. Deze bijzonder rondborstige dame van zeventien jaar lijkt volwassen, maar haar stem verraadt echter dat ze nog echt een kind is.

Tijdens de eerste missies die je met Inphyy aflegt, kom je andere personages tegen die later weer speelbaar zijn. Wanneer je weer met deze personages aan de slag gaat, kom je wederom nieuwe personages tegen met wie je kunt spelen, etcetera. Zoals gezegd zijn er in totaal zeven van deze personages met wie je kunt spelen, en elk zijn ze aan het verhaal gebonden. Deze verhaallijnen lopen door elkaar heen, maar zijn zo slaapverwekkend dat je het allemaal voor lief neemt.



De levels waarin je speelt, zijn helaas niet erg indrukwekkend. Vaak komt het neer op een beperkt gebied waarbij je via de map je weg moet vinden. Deze map staat altijd rechts bovenin het beeld en laat zien waar je zoal naar toe kunt, hoewel het dan weer raar is dat sommige delen onbegaanbaar zijn, wat je middels een icoontje in beeld duidelijk gemaakt wordt. De beperkte gebieden gelden niet alleen voor de grootte van het level, maar ook voor het gebied zelf. De ene keer strijd je op een grasveld, de andere keer in een bos en een keer op een zandvlakte, maar daar blijft het dan ook wel bij. In de levels zelf vind je weinig afwisseling, start je dus in een bos dan eindig je ook in een bos.

In het begin van de review noemde ik NNN een hack & slash game in zijn puurste vorm, en dat is simpel te verklaren. De belangrijkste knoppen zijn de X en Y knop waarmee je aanvalt. Hoewel je met de linker trigger nog kunt blokken, zul je deze vrijwel nooit gebruiken, het is immers geen beat 'em up. Er zit nog enige diepgang in het eindeloos hakken en beuken, voor dode vijanden krijg je namelijk rode orbs. Met deze rode orbs vul je een meter, en als deze geactiveerd is, ga je als een voetballer op speed door de vijanden heen, waardoor je veel kills kunt maken. Eenmaal in deze toestand krijg je weer blauwe orbs voor het aantal vijanden dat je doodt, krijg je deze meter vol dan is de aanval nog heftiger.



Het strijden doe je vrijwel nooit alleen. Naast de belangrijke hoofdfiguren uit de game die je af en toe bij staan, zijn er ook nog een tweetal legers voor je klaar die je aan het begin kunt kiezen. Helaas is dit element zo overbodig dat het net zo goed uit de game gelaten had kunnen worden. Afgezien van de bevelen "wachten" en "loop maar weer mee" kun je niets met ze en als vechteenheid hebben ze duidelijk wat trainingen gemist. Het meeste van de tijd staan ze verbaasd voor zich uit te kijken of slaan ze enkele overwinningskreten uit terwijl het gevecht nog in volle gang is. Je voelt nooit enige betrokkenheid met deze groep, dus als ze na enige tijd het loodje hebben gelegd zul je er geen traan over laten.

De karakters die je zelf onder de vingers krijgt bieden wat dat betreft iets meer diepgang, maar verwacht geen baanbrekende dingen. Met de X en Y-knop zijn weliswaar combo's te maken, maar helaas heb je hier verder weinig aan. Daarnaast speelt vrijwel elke held hetzelfde, enkel Tyurru biedt wat meer afwisseling door enkele spreuken en aanvallen op afstand.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   55
Sound   73
Graphics   52
Replay   43

Een hack & slash game die tenonder gaat aan de vele fouten.
56


00:06  Brothers in Arms komt naar de PSP
00:06  Phantasy Star Universe scoort goed in Famitsu
 Reacties (16)
 Pagina: 1
Gast (84.105.158.xxx) op 31-08-2006 om 00:14
Jammer, had er meer van verwacht. Maar ik vermaak me wel in september met Saints Row en Dead Rising.

Fiercy Dragon op 31-08-2006 om 08:09 [Niv: 66 / Exp: 3297]
idd... teleurstellend spel (de demo was ook saai)... had toch iets meer gehoopt -> maar jah, saints row is ook wel okee

Gast (62.177.246.xxx) op 31-08-2006 om 11:09
just cause is ook volgensmij erg leuk

Tecnomic NL op 31-08-2006 om 12:13 [Niv: 164 / Exp: 8218]
N3= Grootste hypeproduct van dit jaar

Jeweet op 31-08-2006 om 12:20 [Niv: 74 / Exp: 3697]
ik heb de japanse versie en ik vind het eigenlijk wel een hele leuke spel...gwoon omdat het lkkr simpel is en dat je egt zooooooveeel vijande soms hebt...gewoon om van je stoel af te vallen!

Tristan op 31-08-2006 om 13:19 [Niv: 50 / Exp: 2525]
@Jeweet
Téveel vijanden soms.

Lijkt op Samourai Warriors van de PS2.

Digital Knight op 31-08-2006 om 18:12 [Niv: 12 / Exp: 600]
Ik vind hem persoonlijk veel te laag beoordeeld.
De gameplay is zeker goed te noemen, en ik heb nog geen vertragingen meegemaakt.
Ook vind ik de graphics best OK.
Van Hack & Slash games kun je nou eenmaal geen hele grote diepgang verwachten.

Gast (62.234.35.xxx) op 31-08-2006 om 19:34
een game met heel erg hoge verwachtingen die keihard op zijn bek gaat :P

Rene Groen (Eindredacteur) op 31-08-2006 om 19:46 [Niv: 747 / Exp: 37355]
@ Digital Knight:

De gameplay is dan wel goed, maar in de review heb ik hier een uitleg van gegeven. Zo heb je maar twee knoppen (X en Y) voor je hakwerk en hebben combo's hierin geen enkele meerwaarde omdat het niet meer schade aanricht. Enkel de speciale aanvallen met behulp van de rode en blauwe orbs bieden een meerwaarde, maar die worden veel te vaak teniet gedaan door een cutscene.
Dat je geen vertragingen hebt meegemaakt wil niet zeggen dat ze er zijn, wellicht let ik er net wat beter op als ik een game review, want ze waren er duidelijk.

De graphics zijn wat je zegt: best OK. Helaas verwachten we van de Xbox 360 meer dan saaie landschappen met een hele serie aan zelfde vijanden.

Als je dit soort punten naast elkaar zet kun je niet naders oordelen dat het spel niet hoger is als wat ik het nu gegeven heb.

Digital Knight op 02-09-2006 om 12:13 [Niv: 12 / Exp: 600]
Ik denk dat vertragingen misschien weer te maken hebben met wat voor TV je gebruikt, en ik gebruik een HD TV, en heb tot nu toe geen last ondervonden.
Met die Cutscenes heb je inderdaad wel een punt, het is raar dat alles min of meer gereset word op het moment dat die dingen komen.

link0007 op 02-09-2006 om 12:16 [Niv: 65 / Exp: 3259]
kut spel, duidelijk iets voor de koopjes-bak

Rene Groen (Eindredacteur) op 02-09-2006 om 14:36 [Niv: 747 / Exp: 37355]
@ Digital Knights: onzin, ook ik heb het op een HDTV gespeeld en als je andere reviews erop naleest (IGN, Gamespot) dan zie je dat ze het ook hebben, heeft niets met de TV te maken. Het ligt er waarschijnlijk aan dat de één er meer oog voor heeft dan de ander.

Gast (62.234.57.xxx) op 02-09-2006 om 16:01
Tja bij IGN hebben ze gamereviewers die vooral goed zijn in een PSP of Nintendo DS aflikken(heus niet allemaal hoor), dus meer oog voor detail zal het niet zijn.
Er is wel een beetje sprake van drops bij de grotere battles inderdaad, maar ik heb het nooit echt als storend ervaren.

Gast (84.87.237.xxx) op 03-09-2006 om 03:01
ik vermaak me er prima mee, het enige wat idd vervelend is zijn de cut-scenes die telkens op t verkeerde moment komen. en de eindbazen zijn vrij pittig dus dat geeft wel enige uitdaging, ik zal zo weer ff een nieuwe poging doen om verder te komen na dit pilsje :P

jelle op 04-09-2006 om 17:25 [Niv: 19 / Exp: 969]
noou als dit een kut spel is hoop ik egt dat ik halo 3 eeen mega sucess word en ik ga hem dood spelen

Rene Groen (Eindredacteur) op 04-09-2006 om 17:36 [Niv: 747 / Exp: 37355]
@ Gast (84.87.237.x)

Een tip: val een eindbaas altijd in zijn rug aan. In zijn rug heeft hij geen verdediging en als je het goed timed kun je hem doden zonder dat hij ook maar de kans heeft gehad zich om te draaien.

@ Gast (62.234.57.x)
Ik zie niet in wat DS en PSP reviews bij IGN te maken hebben met het meer oog hebben voor details binnen een spel.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ninety-Nine Nights
Type:
Game
Releasedatum:
25-08-2006
Ontwikkelaar:
Q Entertainment
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media