Level 5 heeft de RPG fans al heel wat plezier gebracht op de PlayStation 2. Dark Cloud, Dark Chronicle en Rogue Galaxy waren goede RPGs die redelijk populair werden en met Dragon Quest VIII maakten ze een super verkoopstopper. Op de PSP komen ze binnenkort met Jeanne d'Arc, maar ook de PS3 wordt niet genegeerd. De Second Party studio van SCEJ werkt momenteel aan White Knight Story.
In Famitsu werd meer info vrijgegeven over de titel. De game laat je spelen als een tiener die per toeval een antiek voorwerp vindt. Met de hulp van dit voorwerp kan hij transformeren in een krachtige White Knight, een wezen dat in staat is om de wereld te vernietigen. Naast de White Knight zal er ook een Black Knight in de game aanwezig zijn. In vergelijking met de steden en sommige vijanden, zullen zelfs de White Knight en de Black Knight klein zijn. Vijanden kunnen tot twee kilometer groot zijn.
Origineel wou men het hoofdpersonage op de rug van de White Knight laten reizen, maar deze had dan veel groter moeten zijn, waardoor vechten tegen kleine vijanden wat moeilijker wordt. Naast ons hoofdpersonage zul je namelijk heel wat mensen tegenkomen in de game, zoals de verplichte heldin en een ridder die magie kan gebruiken. Natuurlijk heb je ook een luchtschip nodig om voor vervoer te zorgen. Om dit luchtschip te onderhouden, zul je wel geld moeten verdienen door monsters te verslaan.
Dit idee is er al lang bij Level 5, maar in vorige generaties kon men onmogelijk zulke grote omgevingen maken zonder het detailniveau te verlagen. De draw distance moet ook groot worden zodat je vijanden al van ver kunt herkennen. Vijanden in deze game zullen jou echter ook zien en zullen samenwerken indien mogelijk. Het belangrijkste punt voor het gevechtssysteem is dan ook realisme, zowel op visueel als gameplaygebied.
Daarom heeft men nu ook gekozen voor een realtime systeem. Voor het gevecht zet je alles uit in Battle Preporation menu waarna het gevecht begint met drie personages. Jij bestuurt er echter maar één. Tijdens een gevecht kan een personage tot zeven vaardigheden gebruiken, die bewaard worden in een Function Palette. Een belangrijk punt in de game is het samenstellen van zulke Function Palettes. Daarnaast vul je tijdens een gevecht een soort transformatiemeter, eens deze vol is, kun je aan de slag als de White Knight. Altijd handig als je voor een vijand van epische proporties staat.
|