Ontwikkelaar Mistwalker heeft twee titels voor de Xbox 360 in ontwikkeling, één van deze twee is Lost Odyssey. Het spel kreeg al uitgebreid aandacht tijdens de X06, wij doen dat nog eens dunnetjes over met nieuwe informatie.
- De held van de game leeft al meer dan 1000 jaar, maar kan niet gedood worden. De reden hiervoor geeft de ontwikkelaar nog niet vrij, als ze dit zouden doen vergelijken ze het met het einde verraden van de film The Sixth Sense voordat je deze gezien hebt.
- Doordat de held (en tevens enkele andere karakters) niet dood kunnen zal het spel nooit eindigen. Er is echter wel een karakter die een menselijke ziel heeft en dan ook dood kan gaan in de actie.
Ondanks de onoverwinnelijkheid van het karakter betekent het niet automatisch dat je dus elk gevecht zal winnen, mede omdat je rekening moet houden met andere karakters die wél kunnen sterven.
- De grootse veldslagen zoals tijdens de X06 trailer komen niet vaak voor, voornamelijk gaat het om vijf tegen vijf gevechten.
- Het gevechtssysteem in het spel is redelijk traditioneel. Sakaguchi zegt wel dat er nog een grotere functie achter zit, hij wil dit echter eerst in de game implementeren en pas later via de gevechten onthullen.
- Het spel moet zeer emotioneel worden, onder andere omdat het hoofdkarakter al duizend jaar leeft en in die tijd veel leed gezien heeft. In deze tijd heeft hij zelf ook veel beleefd en veel tranen gelaten. Het doel van het spel is dan ook dat spelers zelf over hun leven nadenken en de doelen die ze daarin willen stellen.
- Er zijn op dit moment geen plannen om Lost Odyssey of Blue Dragon naar een andere next-gen console te brengen.
- Voor zowel Lost Odyssey als Blue Dragon staan na de launch nog downloadable content geplant. Wat dit precies zal zijn? Daar is ook het team nog niet over uit.
|