Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Resistance aan 720p en maar 16 Gb


Door Joni Philips op 20-10-2006 om 08:23
Bron: 1Up

Hoewel wij nog even zullen moeten wachten, kunnen de gamers uit Amerika en Japan binnenkort al aan de slag met de PlayStation 3. Resistance: Fall of Man zal daar een launchgame zijn. Deze donkere en grauwe First Person Shooter neemt je mee naar het jaar 1951, in een wereld waarin zwaarbewapende troepen het opnemen tegen monsters, Chimera genaamd.

Op de Sony Gamer's Day had Ted Price enkele kleine zaken over de game te vertellen. Zo zal de game geen 1080p ondersteunen, men heeft het geprobeerd, maar dan had men VRAM moeten gebruiken dat al gebruikt werd voor de personages en de omgevingen. Daarom besloot men om bij 720p te blijven en in de toekomst voor hun volgende games optimaliseren zodat ze wel 1080p kunnen bereiken. Aan de andere kant heeft men ook aan PS3 kopers met een gewone televisie gedacht, na het Dead Rising fiasco is ook deze game grondig getest op SD-TVs.

Ondertussen is de game ook gekrompen. Enige tijd geleden lieten we nog weten dat de game zo'n 22 Gb ruimte nodig had, maar ondertussen heeft men dankzij allerlei compressiemethodes en gezond verstand de grootte kunnen verlagen tot ongeveer 16 Gb, wat nog altijd genoeg is om twee DVDs te vullen.


08:35  PS3 krijgt Gamesharing en demo
08:16  Amerikaanse launchgames PS3
 Reacties (21)
 Pagina: 1
Devilly op 20-10-2006 om 08:28 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Beetje jammer. Ik had zo gehoopt dat dit een titel zou worden die zou laten zien wat de PS3 zou kunnen, maar nee hoor, alleen maar beloftes die niet worden waargemaakt.

Wat is VRAM?

Joni Philips (Eindredacteur) op 20-10-2006 om 08:38 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
We weten al maanden dat 1080p wss niet gehaald ging worden, dus ik zie niet in welke beloftes er niet worden waargemaakt. En VRAM is een type RAM geheugen.

Gast (83.117.162.xxx) op 20-10-2006 om 08:55
er zijn wel meer spellen die 1080 p halemn

Nash op 20-10-2006 om 09:26 [Niv: 73 / Exp: 3656]
idd...hoe wist jij het al maanden? GT HD is bijv wel 1080p

Devilly op 20-10-2006 om 10:26 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ Joni: in een interview verteld Ted dat ze ernaar streven om het spel in 1080p te laten draaien en dat dit waarschijnlijk ook gehaald zou worden. (Oké, het zijn geen beloftes, maar ze leggen het er wel erg dik op.)

Roderick op 20-10-2006 om 11:32 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Ja dat had ik al verwacht: 22 gig schreeuwen terwijl je nog niet eens de moeite hebt genomen te comprimeren. Loze blabla dus van t Sony front. Toch: dit lijkt de interessantste Amerikaanse launchgame te worden.

Gast (212.120.102.xxx) op 20-10-2006 om 12:17
16 GB is nog meer dan je op een dual layer DVD kwijt kan. Dus niks geen bla bla van Sony.

Gast (213.84.114.xxx) op 20-10-2006 om 12:26
hahah en natuurlijk wordt dit aangegrepen om te zeggen dat Sony loog en dat het een kudtbedrijf is... 16 gig voor spel is nog steeds behoorlijk veel! dat ie "maar" op 720p speelt is mijn inziens geen groot punt voor 95 pct van de kopers.

Joni Philips (Eindredacteur) op 20-10-2006 om 14:21 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
@Nash, enkele maanden terug zei Insomniac al dat 1080p niet gegarandeerd was.
@Roderick, 16 Gb gecomprimeerd is nog altijd een lmooie brok data.

Gast (213.93.235.xxx) op 20-10-2006 om 14:38
duurt wel effe voordat iedereen een HDTV heeft met 1080P

Gast (82.173.112.xxx) op 20-10-2006 om 15:06
37 inch 1080P LCD TV's zijn er momenteel al onder de 2000 in de 'budget-range' (Toshiba, Benq). De alles erop en eraan 1080P Bravia's of Philips toestellen (of de 1080p Plasma die ook al te krijgen is) zijn nog steeds 2500-3500 range.

En Roderick, niks blahblah, als je het game op 1080P had uitgebracht dan zijn de hogere res textures al gauw 5 GB meer, dus zo'n gelul was het niet. Dat ze uiteindelijk kiezen voor 720P vind ik de beste keus als first-gen game.

Pas als engines over 2/3 jaar uit-geoptimaliseerd zijn kun je aan 1080P gaan denken als dev vind ik, ik prefereer persoonlijk 720P in elk CPU/GPU intensief game omdat je dan veel meer power en geheugen overhoudt om aan de content te werken i.p.v. geforceerd een resolutie probeert te halen teriwjl dat misschien tne koste gaat van framerates, animatie's en dingen die onscreen gebeuren, wat ik veel belangrijker vind.

Gast (13.16.137.xxx) op 20-10-2006 om 16:36
37 inch en 1080p??? raar zeg,dat is toch net zo onzinneg als een hd ready tv onder de 26 inch uitbrengen???Jeheb wat aan treu hd tv (1080p) als je minstens 46(of 42)inch tvje heb ;)

Gast (84.82.53.xxx) op 20-10-2006 om 17:48
als iedereen een HD TV met HDMI aansluiting dan kan er wel games met 1080p komen dan maakt het niet meer uit

Gast (84.192.192.xxx) op 20-10-2006 om 19:39
als het spel zoveel 'krimpt' door een lagere resolutie, dan zitten er iets teveel prerendered filmpjes bij naar mijn gedacht. Is het niet het geval, dan was het slecht gecomprimeerd. Het is zeker zo dat dit spel op een gewone dvd had gekund zonder aan kwaliteit in te boeten.

Gast (80.60.38.xxx) op 20-10-2006 om 20:36
voor oblivion is 4jaar ontwikkeling geweest,en zon groot spel past allemaal op een gewone dvd.dus fuck bluray, want daar zit niemand op te wachten.

Gast (81.205.36.xxx) op 20-10-2006 om 20:49
jonge gaan jullie nouw maar weer elke 2 jaar een nieuwe xbox kopen omdat ie steeds ouder wets blijft
laat de ps3 fans nouw nu een groot bedrag betalen maar wel langer mee gaan

Gast (80.61.117.xxx) op 20-10-2006 om 22:22
*D

Gast (82.173.112.xxx) op 20-10-2006 om 22:35
Fuck Oblivion toch eens, dat oogt crappy vanuit echte next-gen standaard-oogpunt. Met houterige animatie's en aardige textures, maar totaal geen maatstaf voor de echte next-gen to come. Dat is het enige waarover gemauwd kan worden, 'Jamajamaar Oblivion zit ook maar op 1 DVD?!', alsof Oblivion niet 10 keer overtroffen wordt qua gameplay, sound en gfx de komende 5 jaar door sommige games, en dan heb je dus wel degelijk Blu ray of HDDVD nodig, stelletje slomo's. Denk eens vooruit i.p.v achteruit, games als White Knight en FFXIII ontgroeien zwaar de DVD capaciteit en zal mogelijk zelfs al op de 50GB versie van de BR discs komen.

Nelus op 20-10-2006 om 23:09 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik weet zeker dat we in ieder geval in 2007 nog op DVD's kunnen spelen met geavanceerdere compressietechnieken. Blu-ray is echt nog niet nodig hoor. Misschien zijn de spellen in 2008 zo veel data-eisend, maar tot nu toe echt niet. Oblivion vind ik ook niet zo'uber next-gen spel maar het is een grote wereld met veel textures, en dat kan ook op 1 DVD..dus een kleinere wereld met betere textures en al kan dus ook wel, en al helemaal als je de juiste compressietechnieken beheerst daarvoor. Misschien komen er wel 2 DVD-discs voor één game, je weet maar nooit.

Gast (82.173.112.xxx) op 21-10-2006 om 00:37
Het gaat ook juist om de langere termijn! Eerste PS2 games kwamen ook op een CD, DVD capaciteit werd pas later gebruikt, en nu zelfs in geval van GT$ en andere grote games DL-DVD. Men vergelijkt teveel met games van nu, dat is geen referntiemateriaal voor iets wat over 2 of 5 jaar uitkomt voor de PS3 of 360, je weet niet welke kant men op gaat.

Je wil toch altijd voldoende rek hebben in je mogelijkheden. Ook al kan met compressie een hoop gedaan worden, het is altijd een combinatie van compressieloos streamen en decompressen, afhankelijk van de situatie. Iedereen praat wel lichtjes over dat dat comprimeren een heilige Graal is, maar intussen zijn games als Kameo en PGR3 volgens de devs wel 1 van de 3 CPU-cores kwijt puur aan het decompressen. Voor niks gaat de zon op. Reken je maar niet rijk, Blu Ray is straks absoluut een must voor de grote franchises als FF, MGS4 en RE5.

wackyprofessor op 21-10-2006 om 00:57 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Data opslag zullen we later pas merken nu over discusseren heeft geen zin.. Just wait and see.

Gewijzigd door wackyprofessor op 21-10-2006 om 00:57

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Resistance: Fall of Man
Type:
Game
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
Insomniac Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media