Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Feature:

Kentaro Hisai


Door Rene Groen op 03-03-2007 om 05:27
Bron: Gamed

Enkele dagen geleden heeft Gideon jullie kennis laten maken met Spectrobes, de Nintendo DS game die op 15 maart zal verschijnen. De grote man achter het spel is Kentaro Hisai, maar wie is hij eigenlijk?

Kentaro Hisai werd geboren in Nara City, Japan in het jaar 1971. Als klein kind droomde hij er al van om zich in de VFX creatie voor films te gaan storten. Zijn interesse ging vooral uit naar het sciencefiction genre, gevoed door mensen als Isaac Asimov (Bicentennnial Man, I, Robot), Ray Harryhausen (Clash of the Titans), George Lucas (Star Wars, Indiana Jones) en Kow Yokoyama (Kileak the Blood). Om dieper in te gaan op zijn voorliefde voor VFX ging hij studeren aan de Kyoto Seika University Design Department en aldaar deed hij de studie Visual Communication Designs.

Na zijn studie ging hij in 1994 bij Konami Corporation aan de slag en mocht aan de slag met karakterdesigns en animaties. In de tijd dat hij voor Konami werkzaam was hielp hij mee aan ongeveer twintig titels.



Eén van de eerste grote titels waar Hisai als art director aan werkte was Rakuga Kids, een actiespel voor de Nintendo 64 die in 1997 binnen Japan verscheen. Drie jaar later ronde hij in zijn functie van director Mystic Ninjya Goemon af, een RPG die voor de PlayStation 2 verscheen. Echte populariteit kreeg hij in Japan met de PlayStation 2 game Remote Control Daddy SF, een simulatie actiegame waarbij je een robot aanstuurde. Niet echt het genre waar we in Europa warm voor lopen, maar in zijn rol als producer voor product planning en productie opende het deuren.

In de periode 2001 – 2003 ging Konami een samenwerkingsverband aan met Disney, een verband waar Hisai een belangrijke rol in speelde. Uit de samenwerking kwamen de Disney Sports titels voort voor de GameCube en Game Boy Advance, binnen deze games had hij de leiding over de artistieke richting.



De samenwerking tussen Konami en Disney zorgde ervoor dat Hisai twee jaar geleden overstapte naar Disney Interactive Japan. Ondanks dat hij inmiddels al aan ruim dertig titels heeft meegewerkt, is hij al sinds zijn overstap bezig met Spectrobes. Hij ziet het project als een volledig nieuwe richting voor een Disney spel, toch blijft zijn visie op het maken van games ongewijzigd. Volgens hem komt de productie van een game voort uit talent, inspanningen, inspiratie en passie, ingrediënten die hij ook in Spectrobes verwerkt heeft.

Is Hisai dan alleen maar met spellen bezig? Hoewel hij het tot stand brengen van een game zeker niet als werk ziet, speelt en kijkt hij ook graag naar basketbal. Sterker nog, het moment waarop hij Michael Jordan op TV zag spelen, zit nog altijd vers in zijn gedachten en zijn favoriete paar schoenen zijn de Air Jordan 1. Of dit betekent dat zijn volgende project een basketbalspel zal worden, moeten we afwachten, wat we wel weten is dat jullie binnenkort een Spectrobes review op Gamed kunnen vinden.

©Disney, Nintendo DS, het DS logo en het officiële zegel zijn handelsmerken van Nintendo


05:27  NBA Street Homecourt
00:03  Eerste Ratchet & Clank beelden
 Reacties (5)
 Pagina: 1
wackyprofessor op 03-03-2007 om 13:37 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Grappige man lijkt mij, maar ik ben eerder benieuwd naar z'n games en spectrobes houd ik ook met één oog in de gaten.

Cubic X op 03-03-2007 om 19:40 [Niv: 203 / Exp: 10171]
©Disney, Nintendo DS, het DS logo en het officiële zegel zijn handelsmerken van Nintendo

Sinds wanneer staat of moet dat er staan?

Naja, ken de man niet en Spectrobes lijkt me nou niet echt een toppertje worden. Misschien dat een deeltje twee beter gaat worden omdat de man dan ervaring opdoet met die game en kritieken verwerkt

Rene Groen (Eindredacteur) op 03-03-2007 om 19:55 [Niv: 747 / Exp: 37355]
Disney wilde dat we de copyright line erin opnamen, vandaar.

Gast (217.122.199.xxx) op 03-03-2007 om 22:56
Ik wil die kabel waarmee je 't scherm kan projecteren! :p

Gast (86.87.150.xxx) op 07-03-2007 om 19:21
Ode aan Spectrobes \o/

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Spectrobes
Type:
Game
Releasedatum:
15-03-2007
Ontwikkelaar:
Jupiter Corporation
Uitgever:
Disney Interactive
Media:








Meer media