Na een eerder uitstel van The Legend of Zelda: Phantom Hourglass wachten we nog steeds op de titel. Op de GDC was gelukkig een nieuwe demo aanwezig en we hebben alle nieuwe details van het spel even voor je op een rijtje gezet.
De demo tijdens de GDC draaide dit keer niet om een singleplayer game, maar ging om een multiplayer demo. Eenmaal achter een NDS maakte het spel verbinding met een andere gamer en kon het avontuur beginnen.
De tweespeler competitie mode plaatst één speler in de huid van Link, terwijl de andere speler drie bewakers onder zijn knoppen krijgt. Als Link maak je gebruik van de eerder geďntroduceerde touchscreen besturing. Door op het scherm te tikken laat je Link lopen en hoe verder je dit buiten zijn bereik doet, hoe sneller hij loopt. Het doel is om de triforce stukjes op een kaart te vinden en naar je eigen (gekleurde) gebied te brengen. Als bewaker is het uiteraard de bedoeling dat je Link hiervan weerhoud, en mocht je Link te pakken krijgen dan worden de rollen omgedraaid.
Bovenstaand concept klinkt simpel, maar er zijn de nodige strategische elementen in verwerkt. Om te beginnen kunnen de bewakers Link wel op de kaart zien, maar Link kan de bewakers enkel zien als hij een Triforce stukje heeft opgeraapt. Daarnaast is een Triforce zwaar en loopt Link dus minder hard, waarbij de Triforces ook nog eens verschillende groottes hebben. Hierdoor loop je weliswaar harder met kleine stukjes, maar verdien je er ook minder punten mee als je ze naar je eigen gebied terug brengt. Andersom is natuurlijk ook het geval: grote Triforces leveren meer punten op, maar het duurt langer om ze weg te brengen.
De makers van het spel hebben zich laten inspireren door Pac-Man, zo is er aan de zijkanten van de map een doorgang om naar de andere kant te komen. Bij deze doorgangen is een beveiligde zone waar bewakers Link niet kunnen pakken. Tevens verdwijnt Link van de kaart bij een bewaker als hij in deze zone staat. Echter, heb je nog steeds een Triforce in je handen, dan kan de bewaker het stukje nog wel zien en kun je zo je positie verraden.
Het tactische element krijgt nog een extra impuls door power-ups. Rode power-ups kunnen hierbij enkel gebruikt worden voor de rode speler en blauwe power-ups ... goed, je raad het al. Een leuk element hierbij is dat een rode speler wel de blauwe power-ups kan vernietigen, om zo een voorsprong te krijgen op je concurrent. De power-ups zelf zijn er in verschillende vormen, zo kan Link bijvoorbeeld sneller lopen of klappen van bewakers weerstaan. Ook bewakers hebben hun eigen power-ups, denk aan windvlagen die Link een pad doen blokkeren.
Ieder potje krijgt iedere speler een drietal beurten als Link, en drietal beurten als bewaker. Eenmaal uitgespeeld berekent de game wie de meeste Triforce punten binnen had en daarmee de winst pakt.
Ondanks bovenstaande impressies van de multiplayer wilde Nintendo nog steeds geen releasedatum geven voor het spel.
UPDATE: Nu ook een nieuwe trailer, klik
|