Als er één game is die al tijden in de Xbox 360 van vele gamers blijft steken is het Gears of War. Cliffy B, lead designer van het spel, blikt terug op de ontwikkeling en keuzes van het team.
Tegenover Gamespot laat hij weten dat Gears of War begon als "Unreal Warfare" game, een meer militair thema geďnspireerd door Tribes en Team Fortress. Het doel was om te werken met voertuigen en controle te krijgen over gebieden. Tevens moest het spel een connectie krijgen met Unreal Tournament 2004 en zou er nog een ras inzitten, genaamd de Geist. Om een tweetal redenen besloot men anders, ten eerste wilden ze een aparte game die zich zou richten op de single-player en daarnaast had Nintendo de rechten voor een Geist GameCube game.
De drie games waar Gears of War het meest door beďnvloed is zijn Resident Evil 4 (de view over de schouder), Kill Switch (innovatief gebruik van cover) en Bionic Commando (bij deze game beweeg je van verticaal platform naar platform, Gears of War veranderde dit naar horizontale cover tot cover).
Meer uit het interview lees je hier.
|