Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
First View:

Splinter Cell Conviction


Door Rene Groen op 05-06-2007 om 10:25
Bron: Gamed

Waarschijnlijk heb je er al wat over gelezen en is je inmiddels duidelijk dat Splinter Cell Conviction een andere weg inslaat dan zijn voorgangers. Grote vraag is natuurlijk: waarom? Waarom een andere weg en waarom juist deze weg? Wij blikken alvast vooruit op wat er komen gaat.

In het vorige deel van Splinter Cell, Double Agent, zagen we al dat Sam Fischer niet langer enkel voor de Third Echelon werkte. Hij moest keuzes maken waarbij hij constant de balans moest zoeken tussen goed en kwaad. In het begin van Conviction is hij echter weer terug op het oude nest, maar toch is niet alles bij het oude. Hij loopt rond met het gevoel dat zijn ooit zo vertrouwde organisatie hem tegen werkt, maar hij kan de vinger niet op de zere plek leggen. Als later echter blijkt dat de organisatie een vriendin niet de hulp biedt die ze zo nodig heeft, besluit Sam geheel te stoppen bij de Third Echelon. De night vision goggles kunnen de prullenbak in en hij kan op zoek naar een nieuw leven.

Dacht je nu echt dat het zo makkelijk was? Dan kom je bedrogen uit, de organisatie staat het uiteraard niet zomaar toe dat iemand die zoveel heeft meegemaakt en zoveel weet van de ene op de andere dag besluit op te stappen en niet meer achterom te kijken. Sam zal opgejaagd worden en moet ogen in zijn achterhoofd hebben, een aspect dat een hele andere gameplay met zich mee brengt.



Het is niet geheel toevallig dat zowel Assassin’s Creed als de Splinter Cell franchise onder Ubisoft vallen, Conviction lijkt namelijk afgekeken te hebben bij haar veelbelovende broertje. Omdat we geen grote organisatie meer achter ons hebben zullen we zelf aan de slag moeten gaan, en dat kan nu eenmaal niet met de gadgets die we altijd voorhanden hadden. We zijn op onszelf aangewezen en dus moeten we andere manieren vinden om veilig te blijven. Dit keer dus niet langer schuilen in donkere hoekjes, maar ons onopvallend in de mensenmassa begeven, waarbij de baard en normale kleding het spel duidelijk een andere kant op duwen dan voorgaande Splinter Cell games. Eén punt is echter wel hetzelfde gebleven: je zult altijd op je hoede moeten blijven. Je kunt nog altijd gezien worden, waarbij een metertje in beeld aan geeft of je veilig bent of niet. Slaat de meter te ver uit, dan is het zaak om zo snel mogelijk veiligheid te zoeken. Deze veiligheid kun je natuurlijk niet verkrijgen door snel een raam binnen te klauteren, voor de buitenwereld ben je niets anders dan een doodnormale burger en niet de spion van vroeger.



Een groot aandachtspunt in de ontwikkeling van de game is de interactie met de omgevingen. Steeds meer spellen laten je een kantoorkamer verbouwen tot een klein stukje vuilnisbelt, in Conviction heeft het ook daadwerkelijk invloed op de gameplay. Stel bijvoorbeeld dat je een archiefkast voor een deur schuift, dan blokkeer je de doorgang voor anderen. Echter, als je ervoor nog niet opviel maar mensen ineens een deur niet in kunnen, dan zorgt dit natuurlijk voor verdachte omstandigheden. Mocht je echter al gesnapt zijn, dan kan het grijpen van voorwerpen je leven redden, zo kun je tafels en stoelen als cover gebruiken terwijl je weg tracht te komen uit het gebouw waar je nog ongezien bent binnen gedrongen. Het blijft immers Sam.

Een ander nieuw puntje in de Splinter Cell reeks is dat het verhaal opgedeeld is in hoofdstukken. Het voordeel hiervan is dat je niet uren door een missie hoeft te spelen, maar ook als je minder tijd hebt een hoofdstuk op kunt pakken. Ubisoft heeft aangegeven dat het spel uit ongeveer zestig van deze hoofdstukken zal bestaan, ruim voldoende om ons weer vele uren bezig te houden. Het spel verschijnt later dit jaar exclusief op de PC en Xbox 360.

Pagina: 1 | 2


10:29  The Darkness met nieuwe trailers
10:25  Australisch record voor de Xbox 360
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Tecnomic NL op 05-06-2007 om 11:08 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Ik vind het jammer dat de vertrouwde sneak elementen nu zo goed als zeker verleden tijd zijn. Want dat was nou juist hetgene wat me een adrenaline gaf. Anderzijds kan ik hun nieuwe aanpak goed begrijpen, want ik kan me goed voorstellen dat je na 4 delen een nieuw concept wilt introduceren. Zoals gezegd vind ik het jammer, maar wie weet hoe dit gaat uitpakken. Ik zal het spel nog altijd in de gaten blijven houden.

Gast (212.83.75.xxx) op 05-06-2007 om 11:47
_O_

Jeweet op 05-06-2007 om 13:44 [Niv: 74 / Exp: 3697]
die nieuwe gameplay elementen lijken mij wel vet Had het zelf ook een beetje gehad met die oude in de schaduw verstoppen enzo...

lil_mik3 op 05-06-2007 om 15:54 [Niv: 15 / Exp: 743]
Dat 1ste plaatje dat gaat te ver noohh

im2 op 05-06-2007 om 17:52 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Het stealth element zit nog altijd in de game je kan het gewoon ook op een andere manier oplossen en ten slotte, de gadgets zijn ook niet weg: je kan ze gewoon op de zwarte markt kopen

Gast (82.170.219.xxx) op 05-06-2007 om 18:49
ik vind het cker gedurfd en he lijkt me veel leuker op deze manier. ik zie miss nog wel meer naar deze uit dan naar mgs4.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Type:
Game
Releasedatum:
16-04-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media