Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Multiplayer is goed voor je, zegt IBM


Door Joni Philips op 29-07-2007 om 13:28
Bron: Max Console

In de singleplayer van games draait alles rond de goede strategie kiezen voor jezelf, de multiplayer draait ook rond het kiezen van een goede strategie, maar hier moet je samenwerken met andere mensen.

Om die reden helpt het spelen van multiplayergames om van gamers bedrijfsleiders te maken. Dat is het resultaat van een studie van IBM in samenwerking met de Amerikaanse universiteiten MIT en Stanford. Hoe vaker je games als World of Warcraft speelt, hoe meer en beter je leert samenwerken met andere mensen. Zulke games brengen jonge mensen vaardigheden zoals samenwerking, zelforganisatie, het nemen van risico's en communicatie, bij. Dit zijn typisch dingen die men niet leert op de universiteit. In multiplayergames leren we dus vaardigheden die bruikbaar zijn in de bedrijfswereld.


13:30  Rome: Total War krijgt sequel?
13:23  Postal III in eerste video
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Devilly op 29-07-2007 om 13:33 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Lijkt me niet echt voor de echte wereld op te gaan. Ten eerste is de samenwerking over internet of direct heel anders. En ten tweede, en het belangrijkste, zal men problemen e.d. in de echte wereld heel anders aanpakken dan in multiplayergames. Men is zich meer bewust van de risico's, die tenslotte ook veel diepgaandere gevolgen hebben.

Joni Philips (Eindredacteur) op 29-07-2007 om 13:42 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Het durven nemen van risico's wordt juist als plusfactor aanzien.

Gast (217.122.199.xxx) op 29-07-2007 om 13:46
Pino

Nelus op 29-07-2007 om 13:48 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik vind wel dat hij gelijk heeft

marino op 29-07-2007 om 14:03 [Niv: 90 / Exp: 4520]
ja, gast (217.122.199.xxx) heeft idd groot gelijk.

Gast (84.197.97.xxx) op 29-07-2007 om 14:59
wrm heeft hij groot gelijk door 1 woordje

Devilly op 29-07-2007 om 20:36 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ Joni: ik snap dat ze het nemen van risico's een plusje geven, maar ik denk niet dat je het nemen van risico's in een multiplayergame kunt vergelijken met het nemen van risico's in het echte leven.

Gast (213.46.217.xxx) op 29-07-2007 om 21:03
nou ik hoor alleen maar gescheld van Amerikanen en Engelsen tegen elkaar door mijn Xbox Live Headset :P

Legostarwars2DS op 30-07-2007 om 08:05 [Niv: 0 / Exp: 2]
ja das echt geen samenwerking ik vind dat Devilly het meest gelijk heeft omdat de risico's in spellen online minimaal zijn want je begint steeds je kan het opnieuw doen nieuwe saves nieuwe mensen of beesten of noem het maar op die risico's van het echte leven zitten NIET in een spel maar het spel helpt het risico wat jij gaat of wil neemen verbeteren of niet soms dus ik vind het eigenlijk best wel waar maar aan de andere kant weer niet wand ik vind dat je spellen niet mag noemen om de maatschapij te verbeteren om dat ze soms worden gezien als kwaad doeners van geweld maar dan nemen de gasten een voorbeeld van spellen over zoals in het echte leven een jongen in elkaar trappen en slaan met een staale buis zoals GTA gaan we de laatste tijd weer zien en ook door de komst van de nieuwe GTA IV kunnen er messhien veranderingen komen in het risico's dat die gast meer risico's wil en gaat nemen.......(hijg hijg pwffff.....)

Gewijzigd door Legostarwars2DS op 30-07-2007 om 08:09

LUPUS op 30-07-2007 om 11:32 [Niv: 81 / Exp: 4043]
De multiplayer van UNO ja, die is goed voor je. Je zit zonder bikken of blozen zomaar in de huiskamer van anderen met de Xbox Live Webcam, je lacht wat met elkaar en stalkt een stille tegenstander met vervelende pestkaarten.

Counter-Strike en dergelijke zullen ook best werken aan je gevoel voor directe samenwerking en het opvangen van elkaar doormiddel van backfire. Maar of je dat nu kunt omzetten in ondersteuning naar elkaar als je samen een speech houdt?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.