Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

Stranglehold


Door Roderick op 29-08-2007 om 00:05

Games die letterlijk gebaseerd zijn op films zijn meestal geen groot succes. Wat doe je dan als je wel een game wilt baseren op films? Je trekt de belangrijkste persoon uit de films naar je game toe! Zo ging het in Stranglehold, een game gebaseerd op John Woo films met invloed van de meester zelf.

In de game ben je rechercheur Tequila, gespeeld door Chow-Yun-Fat (dezelfde acteur als in Hard Boiled) en vecht je tegen de grote bazen in de Chinese onderwereld. Hoewel een echte rasagent als Tequila geen echte push nodig heeft om volledig voor zijn werk te gaan is hij deze keer wel érg gemotiveerd om de bazen een kogel door het hoofd te jagen. De criminelen hebben Tequila’s familie namelijk van het leven beroofd. Tijd voor wraak, tijd voor een boel kogels en een tijd voor een hele boel vette acties.

Die vette acties draait het allemaal om in Stranglehold. Het gaat er niet zozeer meer om dat je de vijanden dood, maar hoe. Een leuke manier om de game te zien is dan ook dat je de opnames van de film ‘Stranglehold’ speelt. Elk stuk level is namelijk heel stuntelig te voltooien, maar ook op een zeer actievolle manier waarbij wel te raden is welke de meeste voldoening gaat geven. In de game zijn dan ook verschillende gameplaymogelijkheden toegevoegd die het mogelijk maken om verschillende stukken op een compleet andere, maar toch overtuigende manier uit te spelen. In deze preview zullen we er enkele bekijken.



Allereerst het gebruik van de omgeving. In Stranglehold is het heel gemakkelijk om volledig gebruik te maken van de omgeving op veel verschillende manieren. Is het bijvoorbeeld leuk om de badguys af te knallen terwijl je netjes door de verschillende kraampjes in een markt doorloopt? Natuurlijk niet! Door de interactieve omgevingen glijdt Tequila liever over de toonbank van een kraampje om zo enkele vijanden in slow motion neer te knallen: een indrukwekkende move. Ook op de armleuning van een trap kan Tequila erg creatief zijn: de vijanden op de tweede verdieping krijgen er in een spectaculaire run goed van langs. Naast dit kun je ook nog eens besluiten om niet op de vijand zelf te schieten, maar op iets uit de omgeving dat stuk kan: laat maar wat op de kop van de vijand vallen, of laat de hele stelling waar hij opstaat instorten. Een mooie scène is geboren.

Tweede element waar je meteen gebruik van leert maken is SlowMo, in Stranglehold ‘Tequila Time’ genoemd. Met deze functie laat je de tijd langzamer gaan maar hou je normale reflexen. Dit is een handige manier om in korte tijd een paar vijanden af te maken en het ziet er nog eens vet uit ook. Tijdens speciale acties, zoals genoemd in de vorige alinea, zal de Tequila Time automatisch geactiveerd worden. Dit maakt de speciale acties die je uitvoert nog een stukje spectaculairder. De scène begint dan pas echt ergens op te lijken, maar waarschijnlijk heb je het wel een paar keer overnieuw moeten doen om het helemaal mooi te krijgen.

Als derde optie heb je nog de Tequila Bombs. Dit zijn bijzondere acties die slechts een beperkt aantal keer zijn uit te voeren. Precision timing geeft je de mogelijkheid om zeer precies te schieten. Schiet je eenmaal raak, dan gaat de vijand met een mooie animatie tegen de grond en kun je voldaan verder gaan. De tweede Tequila Bomb is Barrage: hiermee heb je voor een korte tijd oneindige ammo en begint je wapen automatisch als een gek kogels te sprayen. Ideaal om grote groepen vijanden mee te verrassen dus. De derde en meest spectaculaire is de Spin Attack. Met deze aanval maakt Tequila zich klaar om in een draai van 360 graden verschillende vijanden af te maken. Dit gebeurt allemaal met spectaculaire effecten. Combineer de Tequila Bombs met de elementen uit de vorige alinea’s en een echte actiefilm lijkt geboren.



Geen goede (of goed foute) actiefilm zonder een standoff natuurlijk. In Stranglehold is de standoff aanwezig, en hoe. Op sommige momenten in de game belandt Tequila in de situatie dat meerdere personen hem tegelijk onder vuur nemen. De Tequila Time kickt in en de speler mag, terwijl hij de kogels van de vijand ontwijkt, proberen deze vijand zo creatief mogelijk van het leven te beroven. Na deze standoff gaat de actie weer keihard verder, dus zorg dat je hem goed doet. Cut! De scène zit erop! Gelukkig kent Stranglehold verschillende levels die je de actie op verschillende manieren laten benaderen, zo moet de game leuk blijven.

De vraag is natuurlijk of het leuk blijft: als dezelfde paar truukjes zich in de game continu blijven herhalen dan ontstaat het grote risico dat de interesse snel verdwenen is bij de game. Ook is het een vereiste om de moderne gamer een beetje uitdaging te bieden: de speler zou dus op bepaalde manieren gedwongen kunnen worden om van de speciale mogelijkheden gebruik te maken. Momenteel lijkt Stranglehold echter een interessante game te worden, die onze honger naar actie wel een tijdje zal stillen.


00:05  Bekijk Warhawk in nieuwe screens
00:04  Nariko slaat van zich af
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Rene Groen (Eindredacteur) op 29-08-2007 om 17:38 [Niv: 747 / Exp: 37353]
De demo was zéér tof en ik kijk dan ook erg uit naar deze game. Enige wat ik hoop is dat hij niet al te kort is, dan ben ik bang dat er enige verveling toe kan slaan.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Stranglehold
Type:
Game
Releasedatum:
07-12-2007
Ontwikkelaar:
Tiger Hill
Uitgever:
Midway
Media:








Meer media