Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Review:

Worms: Open Warfare 2


Door Gideon op 04-09-2007 om 00:01
Bron: Gamed

De uiterst agressieve en oorlogsliefhebbende worm zag het digitale daglicht in 1995. Twee jaar later volgde een briljant vervolg en uiteindelijk maakten ook de wormen de stap naar 3D. Met Worms: Open Warfare 2 gaan we terug naar de twee dimensionale tijden: toch een stap vooruit?

Worms: Open Warfare kwam anderhalf jaar geleden uit op de Nintendo DS en PSP, maar werd niet echt goed ontvangen. De handhelds lijken beide het ultieme platform voor een Worms-titel, maar dit bleek net even teveel gevraagd voor ontwikkelaar Gamesauce, die de game ontwikkelde voor Team17. Het Engelse Gamesauce is verleden tijd, wat betreft dit Nintendo DS vervolg, en niemand minder dan Two-Tribes, de in Harderwijk gevestigde ontwikkelaar kreeg de eer om met een vervolg aan de slag te gaan. Kijken of de heren en dames aldaar een beter product hebben gemaakt dan het tegenvallende eerste deel.

In Worms: Open Warfare 2 blijft het concept hetzelfde. Met een legertje aan wormen trek je ten strijde tegen vijandige wormen. Dit doe je in een turn-based gevechtssysteem: om de beurt mag iemand een worm verplaatsen en eventueel één wapen afvuren. Deze wapens kunnen schade aanrichten op het 2D slachtveld, waardoor dit gaandeweg het gevecht behoorlijk zal worden veranderd door het inslaan van de bommen en granaten. De wapens in Worms staan altijd garant voor de nodige hilariteit: van de traditionele bazooka tot onploffende schapen en betonnen ezels: het zit er allemaal weer in. In eerste instantie lijkt er dan ook weinig nieuws onder de zon te zijn, wat in het geval van Worms niet eens een slecht teken is, want de traditionele gameplay werkt goed en de AI is verbeterd ten opzichte van het eerste deel.


De game begint pas echt te stralen wanneer je wat langer met de game bezig bent. Wanneer je Worms: Open Warfare 2 opstart kun je een eigen team van wormen aanmaken: je kiest de namen, de vlag en het overwinningsdansje en klaar. Binnen enkele seconden heb jij je eigen team gecreëerd, maar voor degenen die dieper op het maken van een eigen team willen ingaan, is er ook een editor waar je met een simpel tekenprogrammaatje je eigen vlag kunt ontwerpen. De game dwingt je dus niet om diep op deze ontwerpzaken in te gaan, maar bied je wel de mogelijkheid: ideaal dus. Een ander voorbeeld van deze ‘strategie’ is de tutorial: voor iedereen die er weer even in wil komen is er een tutorial waarin stap voor stap de game op een simpele en duidelijke manier wordt uitgelegd, terwijl veteranen meteen aan de slag kunnen.

De singleplayer bestaat uit Campaign, Puzzle, Laboratory en Training. Campaign laat je me jouw wormenleger ten strijde trekken tegen andere wormen in verschillende missies. Deze worden aan elkaar genaaid met een flinterdun verhaaltje en als beloning krijg je na enkele voltooide missies een geestig filmpje te zien. In de Puzzle mode is het de bedoeling om verschillende puzzels tot een goed einde te brengen. De game dwingt je om met beperkte middelen een doel te bereiken. Hierbij moet je denken aan het verslaan van de tegenstander, het bereiken van een bepaald punt of het pakken van alle kisten die door het level verspreid zijn. De puzzels beginnen simpel, maar het niveau stijgt al snel tot heuse hersenkrakers. Voor de mensen die even iets anders willen dan de standaard Campaign mode en niet bang zijn om hun hersens te gebruiken biedt deze mode de ultieme afwisseling.

Worms: Open Warfare 2 zou geen echte Nintendo DS game zijn als er ook niet enkele minigames aanwezig waren die op een unieke manier gebruik maken van de functies van de handheld. In de Laboratory mode komen deze naar voren in de vorm van Blow, Blast en Draw. Hierbij moet je denken aan het blazen in de microfoon om een worm met een parachute door een level te manoeuvreren of het tekenen van een lijn om een worm veilig naar de uitgang te leiden. De minigames werken goed en bieden een leuke afwisseling. Als laatst hebben we de trainingsmode, waar je naar hartelust kunt oefenen in de ‘Fire Range’ of de tutorials nog eens kunt spelen.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   80
Graphics   85
Replay   90

Alles wat leuk is aan Worms, en meer!
85


00:02  Bourne brengt ons details
00:01  Meer plaatjes EA Playground
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Uchiha_Shadow op 04-09-2007 om 16:22 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Erg leuke game, had alleen graag gehad dat je nog wat meer met de touch screen kon besturen (de wapens afschieten bijvoorbeeld). Nu heb ik de stylus het grootste gedeelte voor niks in m'n handen en komt hij alleen af en toe van pas. Beide handen aan de knoppen en dan ook nog eens een stylus er bij is niet echt handig.

Voor de rest nog niet genoeg gespeeld om er over te kunnen oordelen, maar volgens mij ben ik het behoorlijk met de review eens.

Gast (84.87.127.xxx) op 04-09-2007 om 21:05
ik heb een vraagje over deze game. ik heb hem nu een paar dagen, en hij valt me niet tegen. maar hoe krijg ik bij de campaign en bij custome play meer wapens, want niet alle icoontjes zijn gekleurd. ik wil bijvoorbeeld ff weten of de halleluja bom ook weer in dit spel te vinden is.

alvast bedankt! :9

Gideon op 04-09-2007 om 21:07 [Niv: 163 / Exp: 8165]
De 'Halleluja bom' zit absoluut weer in de game, incl. het muziekje Als je missies speelt krijg je credits en met deze credits kun je nieuwe dingen halen.

Gast (193.172.170.xxx) op 06-09-2007 om 13:55
oke bedankt. en in de shop komen na een tijdje weer nieuwe wapens beschikbaar? want ik heb nu alle wapens gekocht die er waren.

Gast (84.31.65.xxx) op 09-09-2007 om 07:57
Hup Holland Hup!! _O_ 8)

Gast (82.173.107.xxx) op 21-06-2008 om 10:43
Op het begin krijg je een soort van les van een worm, dan meot je iets met een camera doen, maar ik kom egt niet verder :?
wie kan mij hiermee helpen?? kan die t mailen naar tjeerd_kezman@hotmail.com?
bvd

tjeerd

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Worms: Open Warfare 2
Type:
Game
Releasedatum:
31-08-2007
Ontwikkelaar:
Team 17
Uitgever:
THQ Inc.
Media:








Meer media