Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
31 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Geboorte van Lair was vervloekt


Door Tom_V op 07-09-2007 om 08:35
Bron: 1UP

De aankomende PS3-titel Lair zit momenteel in het hoekje waar de klappen vallen. De reviewscores die het spel tot hiertoe kreeg geven weinig reden tot vreugde. Maar Factor 5's Julian Eggebrecht zegt dat die slechte cijfers klein bier zijn in vergelijking met wat ze tijdens het ontwikkelingsproces hebben moeten lijden.

"Ik geloof niet in geesten, maar dit spel was behekst," aldus Eggebrecht. Het begon volgens de brave man allemaal in mei 2005 toen ze op de laatste nipper een trailer moesten samenstellen die Sony kon gebruiken op hun E3 persconferentie. Die trailer was behoorlijk donker en (toenmalig SCEI-baas) Kutaragi vond hem onbruikbaar.

"Vanaf dat moment volgde de ene catastrofe de andere op," zegt Eggebrecht. Er waren sterfgevallen in de familie en op de ergst mogelijke momenten moesten teamleden chirurgische ingrepen ondergaan. "Over het algemeen kan ik stellen dat wanneer niets fout mocht gaan, alles fout ging. Stroompannes wanneer we onze vooruitgang op de master disks wilden bewaren inbegrepen."

MTV's Gamefile vroeg hem (naar aanleiding van de veelgehoorde kritiek op de motion controls) hoeveel keer op de 10 het hem lukte om de 180° beweging uit te voeren. De man antwoordde laconiek:"Toch wel acht keer op de tien. En dat is hetzelfde resultaat als wanneer ik in Wii Sports (tennis) een backspin wil uitvoeren."


08:40  Metroid Dread bestaat niet
08:17  Stranglehold en NBA Live 08 demo voor VS
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Gast (82.170.162.xxx) op 07-09-2007 om 10:22
Lekker fijn leesbaar geschreven..........NOT

Gast (84.26.138.xxx) op 07-09-2007 om 10:47
Niet zeiken, ik snap het namelijk wel. Ligt dus aan jou.

Zuigertje op 07-09-2007 om 11:25 [Niv: 118 / Exp: 5884]
Eerst dom lullen dat het alleen mogelijk is met de kracht van de PS3 en de sixasis en nu huilen als een klein meisje...

MaartenL (Redacteur) op 07-09-2007 om 11:34 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ja lol... Dan stel je je spel uit zoals elke andere ontwikkelaar dat doet maar ga je toch geen onaangenaam product lanceren dat eigenlijk een systemseller moest worden?

Ik ben enorm teleurgesteld in Lair. Zowel die als Heavenly Sword konden mijn verwachtingen niet inlossen. En ik die voor die 2 games een PS3 zou halen, nou mooi niet!

Ik vind het maar een zwak excuus wat ze geven. Het wil niet zeggen dat het ontwikkelproces moeilijk is dat je geen goede game kan afleveren.

Gast (86.87.196.xxx) op 07-09-2007 om 11:49
<EDIT>
Naar aanleiding van dit bericht werden een paar broodnodige wijzigingen aangebracht.

Ik verklaar langs deze 'edit' plechtig om 's morgens eerst koffie te drinken en pas daarna toetsen in te drukken.

tarantino

Gewijzigd door Tom_V op 07-09-2007 om 12:27

Gast (213.197.252.xxx) op 07-09-2007 om 11:49
lullig voor factor 5 en vooral Sony maar feit blijft dat het spel dus niet is wat ze er van wilden maken.

Gast (83.116.133.xxx) op 07-09-2007 om 12:01
wat lopen jullie nou te zeiken, ik denk dat jullie de wijfen zijn hier.

Gast (84.82.53.xxx) op 07-09-2007 om 12:29
Weet je wat vervloekt is de Next-gen Console's.

Nelus op 07-09-2007 om 15:08 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik zei al dat het spel saai zou zijn

Wii gamer op 07-09-2007 om 15:59 [Niv: 290 / Exp: 14517]
gaap

Gast (82.73.122.xxx) op 07-09-2007 om 17:52
Dit spel wordt vet.Jullie weten der niks van maar luisteren alleen naar hypes

Gast (84.82.53.xxx) op 07-09-2007 om 19:29
Dit spel wordt vet.Jullie weten der niks van maar luisteren alleen naar hypes

ik weet het zeker dat Lair de beste draken game word voor de PS3.

Master Killer op 07-09-2007 om 22:21 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Eerst heavenly sword en nu lair die de hype niet kan waar maken. Er blijven geen goede games meer over...

Gast (82.173.92.xxx) op 08-09-2007 om 03:20
Jongens wat zijn xbots echt zielig ik heb zelf Lair geimporteerd uit de USA en de game speelt fantastisch je moet even wennen aan de sixaxis besturing en je moet niet als een gek heen en weer bewegen als je het gewoon rustig en beheerst doet laat de draak zich prima vliegen, de game is eyecandy, de missies zijn lang en afwisselend het verhaal is prachtig en al dat negatieve gedoe over Lair is zwaar overdreven.

HS is ondanks dat de game niet lang is een adrinalinerush tot het einde met een prachtig fightsystem, geweldige graphics en een ontzettend stoer verhaal, en met cutscenes die ik nog een enkele game heb gezien. Als je de game uithebt speel hem dan maar eens op hard, dan kom je nog voor verassingen te staan

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Lair
Type:
Game
Releasedatum:
23-11-2007
Ontwikkelaar:
Factor 5
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media