De aankomende PS3-titel Lair zit momenteel in het hoekje waar de klappen vallen. De reviewscores die het spel tot hiertoe kreeg geven weinig reden tot vreugde. Maar Factor 5's Julian Eggebrecht zegt dat die slechte cijfers klein bier zijn in vergelijking met wat ze tijdens het ontwikkelingsproces hebben moeten lijden.
"Ik geloof niet in geesten, maar dit spel was behekst," aldus Eggebrecht. Het begon volgens de brave man allemaal in mei 2005 toen ze op de laatste nipper een trailer moesten samenstellen die Sony kon gebruiken op hun E3 persconferentie. Die trailer was behoorlijk donker en (toenmalig SCEI-baas) Kutaragi vond hem onbruikbaar.
"Vanaf dat moment volgde de ene catastrofe de andere op," zegt Eggebrecht. Er waren sterfgevallen in de familie en op de ergst mogelijke momenten moesten teamleden chirurgische ingrepen ondergaan. "Over het algemeen kan ik stellen dat wanneer niets fout mocht gaan, alles fout ging. Stroompannes wanneer we onze vooruitgang op de master disks wilden bewaren inbegrepen."
MTV's Gamefile vroeg hem (naar aanleiding van de veelgehoorde kritiek op de motion controls) hoeveel keer op de 10 het hem lukte om de 180° beweging uit te voeren. De man antwoordde laconiek:"Toch wel acht keer op de tien. En dat is hetzelfde resultaat als wanneer ik in Wii Sports (tennis) een backspin wil uitvoeren."
|