Sinds de Oracle serie op de GBC zijn er geen nieuwe 2D Zelda games op de markt verschenen. Capcom is bij deze Zelda game aan het roer gezet. Als het om 2D Zelda games gaat is Capcom geen vreemde omdat ze de Oracle serie en remake van ALTTP ook gemaakt hebben. En er kan wel gezegd worden dat dit geslaagde games waren. Eindelijk weer eens een lekker 2D avontuur van Link...
Het verhaal begint als je op een dag door prinses Zelda bezocht wordt. Jij en prinses Zelda zijn al van kinds af aan vrienden en ze vraagt of je mee gaat naar een jaarlijks festival. Je opa, die tevens de wapen smid is, vraagt of je gelijk een zwaard mee wil nemen voor de minister van Hyrule. Nadat jullie het festival hebben bezocht, gaan jullie naar het kasteel om samen het zwaard te overhandigen. Kort daarna laat de minister het legendarische Picori zwaard aanraken door de winnaar van een toernooi. Dit zwaard is gemaakt door de Picori, kleine wezens die jaren niet meer gezien zijn door de mensen.
Als de kampioen, Vaati genaamd, bij het zwaard aankomt, blijkt dat hij een bad-guy is. Hij trekt het uit zijn rustplaats. Dit zwaard hield jarenlang groot kwaad vast en nu het kapot is moet iemand het zwaard weer laten repareren en de slechte wezens vangen. En wie zou dat nu beter kunnen dan een kind met een groen pakje? Hier begint je avontuur en je gaat er opuit om de Picori te vinden. Onderweg kom je een levende muts tegen genaamd: Ezlo. Deze heeft ook een reden om de Picori te ontmoeten. Hij blijkt dan ook al snel handig te zijn in je reis, zowel als adviseur en partner.
Waar de game om draait is het klein worden. Hier komt je muts pas echt van pas. Op het eerste gezicht lijkt de wereld vrij klein. Maar zodra je geleerd hebt om klein te worden merk je al dat in de wereld die jij kent een hele andere wereld schuilt. Zo merk je dat een klein tuintje een heel dorp is en zijn er nieuwe wegen om te nemen. Je kunt ook alle dungeons in als je klein bent. Hierdoor kom je soms vijanden tegen die je in de 'grote' wereld zo verslagen had, maar die hier heel wat moeite kosten.
Als vanouds zijn ook de dungeons weer terug. Vol met puzzels, vijanden en nieuwe items. Nog steeds gaat het bij deze Zelda om het vinden van de map, het kompas, de boss key en natuurlijk de kleinere sleutels. Zo af en toe vind je dan ook nog een bruikbare item op je pad.
Op je tocht door deze dungeons kom je natuurlijk de nodige obstakels en puzzels tegen. Ook deze game heeft weer vrij veel nieuwe puzzels. Een van die nieuwe puzzels zijn tonnen. Als je in een van deze tonnen gelopen bent en tegen de rand loopt draaien de deuren rond zodat je telkens andere uitgangen hebt. Slim bedacht van Nintendo.
|