Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Nieuws:

Ready at Dawn praat God of War, Okami


Door Joni Philips op 13-12-2007 om 10:36
Bron: 1Up

Ready at Dawn is een kleine ontwikkelaar die veel lof kreeg voor Daxter, hun eerste project. Hun volgende projecten, God of War: Chains of Olympus en Okami Wii, zullen de reputatie van de ontwikkelaar nog verder verbeteren.

In een interview met 1Up spreekt het Ready at Dawn team over God of War, Okami Wii en hun volgende projecten. Het volledig, 7 pagina tellende interview, vind je hier. Wij brengen jullie de belangrijkste punten.

- Na het uitbrengen van Daxter wilde het team Daxter 2 maken, maar aan de andere kant was iedereen God of War aan het spelen. Daardoor dacht men aan een PSP versie van God of War. Daarom namen ze contact op met SCE Santa Monica en zij gingen bijna onmiddellijk akkoord met het idee van een PSP God of War. Het was hun gemakkelijkste vergadering ooit.

- De ontwikkeling ging goed omdat men na Daxter al een goede graphics engine had. Deze engine was echter redelijk ongeschikt voor de gameplay van God of War dus moest men hun engine omvormen tot een echte game-engine.

- Ready at Dawn is een officiële Middleware developer voor de PSP. Ze verkopen hun engine aan andere bedrijven. Ze willen echter niet praten over hun partners.

- Ready at Dawn weinig moeite om het management van Sony te overtuigen voor God of War PSP. Het was een logische stap dat zij de titel zouden maken omdat Santa Monica druk bezig zou zijn met God of War II. Sony geloofde ook direct dat Ready at Dawn met God of War een nieuwe hit kon scoren.

- Er werd sterk overlegd tussen Santa Monica en Ready at Dawn. Er werd veel feedback uitgewisseld. In het begin was men wel ongerust over de camera en daarom heeft men hulp gevraagd aan de programmeurs van Santa Monica die goed geholpen hebben.

- Ready at Dawn heeft een 'Rules of Kratos' document gekregen dat uitlegt wat voor persoon Kratos is. Kratos zal bijvoorbeeld altijd een vijand op de meest effciënte manier proberen te doden.

- Er waren discussies tussen Ready at Dawn en Santa Monica, maar dat moet. Als je het over alles eens bent, maak je waarschijnlijk een rotslechte game. Als je een goede game wil maken, moet je vechten voor je mening.

- Tijdens de ontwikkeling van de game is zowat alles veranderd. Origineel bedoelde men veel anders, de huidige verhaallijn is bijvoorbeeld reeds de vierde en de voorgaande waren compleet anders.

- De game zal extra's bevatten die tonen hoe de game er vroeger uitzag.

- God of War bevat geen multiplayer, Ready at Dawn vond dat storend. Bij Daxter verstoorde het de game ook, dus dat wilde men hier niet riskeren.

- Chains of Olympus bewaart het epische gevoel van de serie, ondanks het feit dat de game op een kleiner scherm wordt gespeeld.

- De game zou kunnen scoren als PS2 port. Het zou fantastisch zijn voor de fans die het spel niet kunnen spelen op de PSP. Alles hangt echter van Sony af.

- 95% van de mensen werkt aan God of War, de rest werkt aan Okami Wii op een andere locatie. Men heeft bewust de beslissing genomen om de twee games te scheiden. Anders zouden programmeurs van beide teams afgeleid worden door de game van het andere team.

- In maart verhuist Ready at Dawn naar een veel groter, nieuw gebouw. Iedereen zal daar meer ruimte hebben.

- Ready at Dawn wil klein blijven, ze willen één game per keer maken. Op deze manier kan iedereen meewerken en kan de titel zo goed mogelijk werken. Misschien zal men af en toe wel eens een kleine game tussendoor maken, daarvoor dient het RAD Decompression team waar mensen kunnen ontspannen. Dat RAD Decompression team werkt aan Okami. De Wii game is dus voor één keer de kleine game en de PSP game de grote. Dat team gaat mogelijk downloadbare titels maken in de toekomst.

- Na Chains of Olympus zal een deel van het team even ontspannen met een kleinere game, terwijl de rest begint met de pre-productie van hun volgende grote titel. Op deze manier kunnen ze even ontspannen.

- Het team wil na God of War tonen waartoe ze echt in staat zijn met een 'current/next-gen' game. Ready at Dawn doelt hierbij op de PS3, 360 en Wii generatie.


10:37  Kingdom Under Fire in beeld
10:25  Trailers Unreal Tournament III
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Nelus op 13-12-2007 om 14:44 [Niv: 526 / Exp: 26310]
'Als je het over alles eens bent, maak je waarschijnlijk een rotslechte game. Als je een goede game wil maken, moet je vechten voor je mening.
'

Wat een bullshit

Anyways, God of War op de PSP lijkt me echt heel vet!

Gast (213.75.12.xxx) op 13-12-2007 om 15:22
zoiets heet 'filosofie'

FloriX op 14-12-2007 om 07:35 [Niv: 258 / Exp: 12906]
wat heeft "de begeerte naar wijsheid" hier mee te maken? Zoiets heet een creatief meningsverschil.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
God of War: Chains of Olympus
Type:
Game
Releasedatum:
28-03-2008
Ontwikkelaar:
Ready At Dawn
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media