Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

EA niet blij met het jaar 2007


Door Rene Groen op 04-02-2008 om 11:40
Bron: Eurogamer

Electronic Arts is lange tijd verweten de ene na de andere sequel uit te poepen zonder de kwaliteit voorop te hebben staan. Het lijkt echter alsof het bedrijf zich meer op kwaliteit wil gaan richten.

Ze waren de grootste third-party ontwikkelaar in 2007 en sleepte zelfs een recordbedrag binnen, toch geeft John Riccitello niet tevreden te zijn over het afgelopen jaar. De interne titels waren volgens hem niet baanbrekend genoeg en geen van deze games scoorden dan ook een Metacritic rating van 90 of hoger.

De toekomst, oftewel het komende jaar, ziet Riccitello rooskleurig in. Met de komst van BioWare's Sonic RPG, Mirror's Edge en de volgens hem vernieuwende titel The Sims Animals, alsmede een nieuwe Lord of the Rings titel hebben ze enkele sterke titels in handen om de strijd mee aan te gaan. Over deze Lord of the Rings titel gesproken, volgens hem krijgen we binnenkort een frisse kijk op Peter Jackson's titel. Onduidelijk is echter of het gaat om The White Council of een geheel nieuwe game.


11:43  Gears of War goes The A-Team
11:22  Port Town Aero Dive stage in SSB. Brawl
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Gast (213.224.104.xxx) op 04-02-2008 om 11:42
the sims animals?

MaartenL (Redacteur) op 04-02-2008 om 11:45 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ik vind EA nog altijd een goede publisher

Desondanks dat ze uitmelken brengen ze ook wel leuke, vermakelijke titels uit die gericht zijn op grote groepen en dat vind ik toch een goed punt.

Verder wil ik wel eens weten hoe ze denken over de cijfers van Crysis, deze zal wel een klop in het gezicht zijn geweest denk ik...

Gast (84.197.110.xxx) op 04-02-2008 om 12:01
Crysis verkocht toch een een miljoen waaronder 87 000 in de VS?

MaartenL (Redacteur) op 04-02-2008 om 12:16 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ik vond het niet echt noemenswaardig dat miljoen. Tuurlijk is het een aardig cijfer voor een game maar voor een game van dit caliber verwacht je toch betere verkopen...

Of loop ik zo vr achter op het PC-gebied dat 1 miljoen voor een PC game toch een aardige prestatie is?

Gast (82.95.251.xxx) op 04-02-2008 om 18:46
EA heeft geen goed jaar gehad. dat vind ik ook.
Fifa 08 is niet zo goed dan zijn vorige versies en met concurentie van PES. zijn ze dit jaar verslagen omdat Fifa op de PC exact het zelfde is als Fifa 07 alleen zitten er meer bugs in en moet je speler wisselen met Q.

Verder was need for speed pro street ook geen succes dit jaar. Underground 1 was nog de beste NFS.

Wel heeft EA dit jaar ( 2008) een leuke aankondeging. Battlefield Heroes Gratis en Cartoon achtig spel. Ik kan niet wachten xD als het een soort TF2 wordt is het helemaal top

Gast (86.83.26.xxx) op 04-02-2008 om 19:42
Ze moeten terug naar het begin van de jaren 1990 en gewoon weer iets leuks maken. Zonder eerst naar de marketing te kijken. Gooi twintig simpele indie/start games op een Cd DVD verkoop deze via de retail winkels en laat dan het publiek maar beslissen of het leuk is of niet. Doe dan de meeste stemmen gelden. En til dan de winnaar/ indie naar een AA titel. Violla, je hebt weer een nieuwe franchise. [Nodig feedback/community]

Het probleem van EA is niet dat ze niet weten hoe ze veel geld kunnen verdienen maar dat de marketing niet toe laat dat er geëxperimenteerd kan worden met vernieuwing. En dat is erg jammer.

De jaren 1990 waren leuk omdat dit juist wel gebeurde. Het is nu zo saai omdat er nu niets meer lijkt te gebeuren. |(

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.