Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

'Mario Galaxy duurde lang door camera'


Door Rene Groen op 05-02-2008 om 18:26
Bron: Next-Gen

Het gat tussen Super Mario Sunshine en Super Mario Galaxy was groot, vijf jaar om precies te zijn. In een interview legt director Yoshiaki Koizumi uit waarom het zo lang duurde.

Volgens Koizumi worden cameracontrols in games steeds complexer, iets waar hij juist vanaf wilde voor een nieuwe Mario game. Tot hij een manier vond om de camera minder complex en juist meer natuurlijk te maken wachtte hij met het ontwikkelen van een nieuwe Mario game.

Het concept van Super Mario Galaxy werd vervolgens niet alleen uitgevonden omdat het visueel erg mooi was, het was tevens om levels te hebben waar eigenlijk geen einde in zit, zodat camera's ook minder last hebben om dit in beeld te brengen.

quote:
"And the camera will have to turn around, too, increasing the chance the player will get disorientated. The best thing about spherical worlds is the unity of connected surface, which lets you run around forever."


Koizumi legt uit dat het zijn team niet alleen is gelukt om een goede camera in de game te implementeren, maar dat de speler de camera zelfs niet hoeft te besturen om een goed overzicht te krijgen.


18:39  Turner : 'PSN heeft de mogelijkheden'
18:20  Wardevil krijgt een nieuw uiterlijk
 Reacties (21)
 Pagina: 1
headed op 05-02-2008 om 18:27 [Niv: 12 / Exp: 612]
Als ik ooit een WII zou kopen zou het voor deze game zijn.

Gast (82.173.166.xxx) op 05-02-2008 om 18:32
Console kopen voor EEN game = fail

dark lars op 05-02-2008 om 18:34 [Niv: 108 / Exp: 5400]
nee hoor waarom denk je datik een gc heb

voor de zelda en hij was het waard hoor

oke oke 2 games dan maar als er maar 1 zelda op was dan wou ik hem ook nog

Gast (83.86.186.xxx) op 05-02-2008 om 18:47
you both fail in live .


Gast (84.197.110.xxx) op 05-02-2008 om 18:48
Gast (82.173.166.xxx) op 05-02-2008 om 18:32
Console kopen voor EEN game = fail
Console kopen voor DE game= natuurlijk toppie :P

Gast (81.71.81.xxx) op 05-02-2008 om 19:07
My ass... ik had soms die camera gewoon zelf moeten verplaatsen omdat die best vaak tegenwerkte...
Doe maar maar gewoon automatische camera met analoge controlle als het nodig is...

Nash op 05-02-2008 om 19:15 [Niv: 73 / Exp: 3656]
Ik heb hem 2 dagen gespeeld en ben toen gestopt dus zou hier niet over mee kunnen praten.

Lawliet op 05-02-2008 om 19:30 [Niv: 346 / Exp: 17280]
mario 64 heeft nog steeds de beste camera systeem als je het mij vraagt

Gast (86.92.177.xxx) op 05-02-2008 om 19:41
ja opzich....... :)

Gast (83.160.172.xxx) op 05-02-2008 om 19:52
hehe, ik heb mijn hele speeltijd geen moment geergerd aan de camera, dat was bij R&C wel anders... al was die ook boven standaard natuurlijk :)

Joris op 05-02-2008 om 20:22 [Niv: 60 / Exp: 3009]
Mario 64 had helemaal geen fijn camerasysteem, vond ik. Galaxy was wel fijn, slechts een enkele keer sprong je mis op een vijand doordat de camera op een te grote afstand stond.

Onna76 op 05-02-2008 om 20:29 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Eens met Joris, vond het camera systeem van Mario 64 ook niet altijd even denderend dat gedraai de hele tijd aan de camera vond ik irritant van tijd. Ik vind de camera in Mario Galaxy veel fijner werken, veel automatisch, kan me gewoon focussen op het spel dan constant de camera bij te moeten draaien. En inderdaad... dat uitzicht Vooral in Gusty Garden Galaxy, niet normaal meer

Gast (194.169.216.xxx) op 05-02-2008 om 20:56
Ik frustreer me hier en daar echt door de camera van mario galaxy. De camera is gewoon niet 100% onder controle. Had meer verwacht van deze zogenaamde ultra mario.

Gast (84.104.120.xxx) op 05-02-2008 om 22:36
"Console kopen voor EEN game = fail"

Not really, de honderden uren die ik in Melee gestoken heb, maken de ongeveer 250 Euro weer helemaal goed. (Gamecube, Memory Card, 4 Controllers, Super Smash Bros Melee) Ik heb de gamecube toen ook alleen voor dat spel gekocht. Alhoewel, dat was wel toen ie al aardig afgesprijsd was.

ace_quorthon op 05-02-2008 om 22:59 [Niv: 76 / Exp: 3786]
"you both fail in live ."

You fail in English! maak er 'life' van, en daarnaast... Wees een man en zeg zulke dingen als je aangemeld bent.

Gast (87.208.3.xxx) op 06-02-2008 om 00:21
Childsplay

Gast (81.164.181.xxx) op 06-02-2008 om 04:11
ik vind het camerasysteem in sunshine nog al wat beter dan dat in 64, aangezien die laatste een camera heeft die, door de c-knoppen ipv c-stick ineens in schokken verspringt, waar sunshine toestaat zachtjes EN snel de camera te laten glijden.

willem_liu op 06-02-2008 om 05:28 [Niv: 79 / Exp: 3969]
@ Gast (81.164.181.xxx) op 06-02-2008 om 04:11
ik vind het camerasysteem in sunshine nog al wat beter dan dat in 64, aangezien die laatste een camera heeft die, door de c-knoppen ipv c-stick ineens in schokken verspringt, waar sunshine toestaat zachtjes EN snel de camera te laten glijden.

=====

Het is een zeer mooie camera systeem, maar wel complex. En waarschijnlijk te complex voor de mensen die nooit eerder hebben gegamed.
Ik vind de automatische camera erg leuk en erg goed, maar ik vind dat er een optie moet zijn om ook handmatig de camera te verplaatsen. Dat is in Galaxy vaak niet mogelijk.

Sebastiaan van Wijk op 06-02-2008 om 11:35 [Niv: 73 / Exp: 3645]
Ben alleen een keer onder zo'n kubus-whomp gekomen doordat ik naar mezelf toe rende en de camera van me af stond: *splut* Mario-puree.

Gast (81.207.213.xxx) op 06-02-2008 om 16:59
voor dit soort game is het de beste camera ooit

Gast (81.83.110.xxx) op 06-02-2008 om 20:50
5 jaar om de camera te verbeteren?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Super Mario Galaxy
Type:
Game
Releasedatum:
16-11-2007
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media