Nadat velen het al dachten maakte ook Ubisoft het bekend: hun ontwikkelstudio in Montreal werkte niet alleen aan een PC versie van Far Cry 2, maar ook aan een versie voor de Xbox 360 en PlayStation 3.
In een interview geeft Tech Director Dominic Guay aan dat het team wel bezorgd was vanwege de complexiteit van Sony's systeem, maar dat ze tegelijkertijd veel kracht hebben om mee te werken. Het team lijkt goede maatregelen genoemen te hebben, ze hebben namelijk een groep programmeurs ingericht die niet bang waren voor deze complexiteit en al veel ervaring hadden met het programmeren voor consoles. Het team werkt met elkaar aan de Research & Development voor Dunia, de grafische engine waar Far Cry 2 op draait. Hoewel het team dus veel aandacht geeft aan de PlayStation 3 versie hebben PC gamers met een goede configuratie nog steeds een voordeel.
Ook over andere zaken geeft Guay zijn mening als het gaat om de PlayStation 3:
quote: "The hard drive and Blu-ray are making our life easy considering Far Cry 2 is an open world continuously streamed around the player. That streaming bandwidth and disk space is very appreciated. So, in terms of AI, game structure, physics, dynamic time of day, open world gameplay, dynamic weather system, destructible vegetation, all of those things where we had really pushed the envelope technically, they run well on PS3."
|