Het is een feit dat Capcom onder druk van de aandeelhouders heeft besloten om een port van Resident Evil 4 uit te brengen op de PlayStation 2.
Maar het is ook een feit dat de PlayStation 2 nu eenmaal niet zo krachtig is als de GameCube. Resident Evil 4 wordt door velen gezien als de mooiste game op de GameCube en Metal Gear Solid 3: Snake Eater is dit voor de PlayStation 2. Nu zijn ze in Japan ook niet op hun achterste gevallen, dus was het wachten op de eerste vergelijking en die is schrikbarend. Men heeft gekeken naar het aantal polygonen van de karakters.
- Leon (Biohazard 4): ca. 10.000 polygonen
- Dorpbewoner (Biohazard 4): ca. 3.000 - 4.000 polygonen
- Snake (Metal Gear Solid 3): ca. 4.000 polygonen
Het blijkt dus dat Snake ongeveer net zoveel polygonen bevat als de gemiddelde dorpbewoner uit Resident Evil 4! Waarschijnlijk is dit ook een van de redenen dat de PlayStation 2 versie zoveel later uitkomt, want de kans is zeer groot dat die versie grafisch uitgekleed moet worden, tenzij Capcom er voor kiest om laadtijden te nemen die ongelofelijk lang worden. En zelfs als de boel wordt uitgekleed is het nog maar de vraag of de game, net als op de GameCube, vrijwel zonder laadtijden te spelen zal zijn.
Het onderzoek is gedaan door het Japanse tijdschrift CGWorld.
|