Ontwikkelaar Spark Unlimited maakte weliswaar de zoveelste shooter in de Tweede Wereldoorlog, toch was het verhaal fris door er een twist aan te geven.
Helaas wist zelfs deze twist de game niet te redden, het spel werd overspoed met matige scores en de ontwikkelaar is niet van plan om dit rustig aan ze voorbij te laten gaan.
Volgens CEO Craig Allen was Turning Point: Fall of Liberty geen game die is gemaakt voor de core gamers, en dat de pers tevens te kritisch naar de game heeft gekregen. Allen denkt dat de cijfers aantonen dat de reviewers teveel hebben gezocht naar een nieuwe revolutie, terwijl het nooit de bedoeling was om deze te geven. Mensen die in de game stappen met het idee dat ze een nieuwe wereld gaan zien en een leuke tijd gaan hebben zullen zeker plezier hebben aan de game.
Hoewel het erop lijkt dat Allen excuses verzint om toch nog enkele verkopen te realiseren is hij eerlijk genoeg om toe te geven dat ze van hun fouten geleerd hebben en dat ze deze in Legendary niet meer zullen maken, ondanks dat de game op dezelfde (Unreal) engine draait.
quote: "Not everything is meant to be redefining for the industry. Legendary I think is more of that than Turning Point was, but I think they're both very strong creatively. I think they have very distinct worlds and you just need to make a creative choice on whether it's a world you want to play in."
|