Tales of Symphonia was één van de populairste RPGs op de GameCube, een vervolg op de Wii was dan ook een logische keuze. Het vervolg Dawn of the New World verschijnt binnenkort in Japan.
Uit een speelsessie haalde IGN enkele nieuwe details. De game begint twee jaar na het origineel met twee nieuwe hoofdpersonages, namelijk Emil en Marta. Tijdens hun avontuur komen ze meerdere nieuwe en oude personage tegen.
- De titel gebruikt Motion Capturing om de animaties in het spel te brengen. Dit is de eerste Tales waarbij dit gebeurt.
- Het verhaal wordt uitgelegd via in-game filmpjes en geanimeerde tussenfilmpjes.
- De game gebruikt geen willekeurige gevechten, de monsters lopen rond in de omgevingen zodat je ze kunt zien. De omgevingen zelf ontbreken detail.
- De game wordt bestuurd met de WiiMote en de Nunchuk. Je beweegt met de analoge stick, de A knop laat je aanvallen en met de B knop voer je een speciale aanval uit. A en B samen laten je nog een krachtigere aanval uitvoeren.
- In de game moet je niet reizen over een wereldmap, je wordt getransporteerd naar elk punt op de kaart waarnaar je wijst.
- In de game kun je meer dan 200 monsters vangen en trainen. Ze kunnen zelfs evolueren. Het is ook belangrijk om hen te voeden zodat ze sterker worden.
- De gevechten beginnen na een lange laadtijd en verlopen volledig real-time. Tijdens een gevecht controleer je één van je vier personages. De andere drie lopen zelf rond. Je kunt wisselen tussen personages met de C knop.
- De game laat ook coöp-actie toe. Drie andere spelers kunnen je helpen om de game door te komen.
- De game ondersteunt de 16:9 breedbeeldmodus.
|