Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Jones: '50 miljoen dollar was nodig'


Door Rene Groen op 21-04-2008 om 15:58
Bron: Video Gaming 247

David Jones heeft al vele jaren ervaring in de ontwikkeling van games, zo hielp hij mee aan projecten als Lemmings en GTA en bracht hij met Realtime Worlds het spel Crackdown uit.

Inmiddels werkt de studio druk aan ABP, een game voor de Xbox 360 en PC. Onlangs kreeg de studio een bedrag van 50 miljoen dollar om ervoor te zorgen dat ze de ontwikkeling van de game (die overigens pas volgend jaar verschijnt) goed kunnen vervolgen, waarna er veel vragen werden gesteld over dit grote bedrag.

David Jones besluit nu zelf een reactie te geven, volgens hem onderschatten veel mensen wat het kost om een goede game te kunnen maken. Volgens Jones weten ze bij Realtime Worlds prima hoeveel het kost om een goede game te maken en zou ieder bedrag onder de vijftig miljoen dollar niet genoeg zijn om een zelfde kwaliteit neer te zetten.


16:05  Fallout 3 twee keer op de plaat
15:50  GTA mod zorgt voor politieonderzoek
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (87.211.133.xxx) op 21-04-2008 om 16:00
de ontwikkeling die pas volgend jaar verschijnt? :?

ThE_OwNER op 21-04-2008 om 16:00 [Niv: 12 / Exp: 583]
Damn das best wel veel :S Verwacht je tog eigelijk niet...1 miljoen ok maar 50???

Gast (81.245.204.xxx) op 21-04-2008 om 16:07
Gast (87.211.133.xxx) op 21-04-2008 om 16:00


huh, kan je niet lezen?

Divine Rage op 21-04-2008 om 16:15 [Niv: 97 / Exp: 4851]
50 miljoen valt op zich wel mee denk ik zo, maar inderdaad, voor de gemiddelde gamer zal het hemels zijn om zo'n bedrag op je bankrekening te hebben...

konnichiwa op 21-04-2008 om 16:32 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Wel dat is niks nieuws vele PS3 games zullen ook wel zo'n hoog bedrag nodig hebben.

willem_liu op 21-04-2008 om 16:43 [Niv: 79 / Exp: 3969]
Ik meen dat zo'n beetje elk triple A project voor de PS3 of Xbox 360 zoveel kost.

Mr White25 op 21-04-2008 om 16:50 [Niv: 58 / Exp: 2879]
Een simpel rekensommetje leert dat ze aan minder dan een miljoen verkopen het budget er al uit hebben. Dus helemaal niet vreemd.

Gast (87.211.133.xxx) op 21-04-2008 om 17:34
@gezer toen ik het las stonden de woorden ''van de game'' er nog niet 8)

im2 op 21-04-2008 om 18:51 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Microsoft wil zelfs zoveel betalen voor exclusieve content, dus waarom zou een volledige game dan minder kosten

TwinBlade op 21-04-2008 om 19:39 [Niv: 8 / Exp: 403]
Dit verbaasd mij inderdaad ook niet.
Er staat trouwens ABP ipv APB, ik denk zeg het even

Gast (84.198.36.xxx) op 21-04-2008 om 22:02
@Mr White25

Hey sherlock, ik ben benieuwd naar dat simpele rekensommetje.. jij snapt er echt geen ruk van, wel?

Gast (82.171.241.xxx) op 21-04-2008 om 22:12
idd 50 miljoen is echt een enorm bedrag voor een game, ja zelfs de ps3 en 360 games van nu, voorbeeld gears of war koste maar 10 miljoen, uncharted 20, resistance ook 15-20. Het is gewoon heel erg veel, en je moet er geen miljoen verkopen maar minimaal 2,5 miljoen. publishers krijgen net geen 30 procent.

Gast (83.180.9.xxx) op 21-04-2008 om 23:44
Weet iemand nog wat heart of darkness heeft gekost voor de PS1?
Ook een paar miljoen

Mr White25 op 22-04-2008 om 14:38 [Niv: 58 / Exp: 2879]
@ Gast (84.198.36.xxx):

Volgens mij ben jij de zware mongool hier hoor.

1.000.000 x $60 = $60.000.000

Gast (85.223.49.xxx) op 22-04-2008 om 22:25
uhhm de makers zelf krijgen niet die 60 euroxD denk aan btw en de winkel wil natuurlijk ook nog winst maken

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
APB: Reloaded
Type:
Game
Releasedatum:
01-07-2010
Ontwikkelaar:
Reloaded Productions
Uitgever:
Iceberg Interactive
Media:








Meer media