Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Veel Prince of Persia details


Door Rene Groen op 30-04-2008 om 00:14
Bron: G4TV Forums

Gisteren onthulde Ubisoft dan eindelijk de game waarvan we allang wisten dat hij er ging komen: een nieuwe Prince of Persia.

Samen met de aankondiging hadden we al enkele scans voor jullie uit een Frans magazine, vandaag kunnen we hier nog de details aan toevoegen:

- De opvallende stijl van de game gaat meer een anime kant op, wel werkt het team nog aan de precieze invulling van deze stijl. Wat in ieder geval duidelijk is, is dat het meer om een fantastiestijl draait dan om realisme.

- Het was lastig om de stijl te presenteren bij het management omdat deze zeer opvallend was en anders dan voorheen. Het management weigerde het concept echter nooit en zijn er zelfs van gaan houden.

- Het verhaal draait om een corrupte wereld die genezen dient te worden. Dit genezen doe je door licht terug te brengen in de wereld. Wanneer het licht terugkeert zal dit terug te zien zijn in de wereld, denk aan donkere planten die weer kleur krijgen en de lucht die eveneens zijn kleur terug krijgt. Dit alles gebeurt real-time en dus niet in een cutscene.

- Om verder op het verhaal in te gaan: het draait om de tweelinggoden Orhmaz (de goede God) en Arhiman (de slechte God). Na een stijd tussen de twee sluit Orhmaz zijn broer op in een kist die hij weg stopt in een verre oase, diep verborgen in een woestijn. Eeuwen later komt er een dief voorbij (de prins) en deze bevrijd Arhiman per ongeluk. De prins moet in de game zijn daad ongedaan maken.

- Er zijn geen opties meer als het terugdraaien van de tijd e.d.

- Ubisoft is op dit moment niet bezig met een tweede Assassin's Creed, er zit zoveel mogelijk mankracht op Prince of Persia.

- Er zijn meer open en organische omgevingen.

- Zowel de bazen als de speler zelf kan de achtergrond in een gevecht gebruiken, zo kan een monster je bijvoorbeeld tegen een muur aan klemmen en je zo vast trachten te houden.

- Het verschil heeft al verschillende stadia doorgaan. In het eerste concept was de game te open (teveel omgeving met te weinig om te doen), waarna het ook omschreven werd als Assassin's Creed; je kunt naar veel plaatsen toe, maar uiteindelijk zou de speler hierdoor komen te verdwalen. In het laatste concept is er een duidelijk pad dat de speler moet bewandelen, maar zijn er wel meerdere wegen om dit te doen. Je bent hierbij vrij om te kiezen welke map je als eerste wilt doen en welke volgorde je hier vervolgens op laat volgen, zo is het mogelijk om het traject A-B-C af te lopen, maar kun je dit ook in de volgode C-B-A doen. Wanneer je A als eerste bezoekt zal het level makkelijker zijn, besluit je A pas op het laatst te bezoeken dan is deze automatisch lastiger.

- De demo-map die journalisten enkele maanden geleden te zien kregen is inmiddels geschrapt, het zou teveel op Assassin's Creed lijken en de fantasy setting in de weg staan.

- De prins kan met zijn handschoen langs muren glijden, het spel is net zo verticaal als horizontaal opgezet.

- De bazen zijn geďnspireerd door de bazen uit Metal Gear Solid: er zijn er minder, maar ze hebben wel ieder hun eigen verhaal. Hierdoor heeft iedere baas een reden om daadwerkelijk aanwezig te zijn en moeten ze een betere indruk achter laten op de speler. Sommige bazen handelen ook tegen hun wil in om het geheel meer diepgang te geven.

- Het team twijfelde in het begin nog of ze een God of War game wilde maken (veel vijanden) of iets compleet anders. Uiteindelijk besloten ze voor minder vijanden te gaan maar wel met een geheel nieuwe vechtsysteem. Ieder gevecht is een waar duel waarbij expressie zeer belangrijk is. Het geheel moet meer aanvoelen als Advent Children: een filmische presentatie.

- Op dit moment werken er 140 mensen aan de game, er komen later echter meer mensen van diverse projecten bij.


00:15  Iron Man - Film
00:14  GameSpot upgrade haar GTA IV score
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Dennizzen74 op 30-04-2008 om 00:30 [Niv: 42 / Exp: 2076]
het verhaal klinkt wat bekend in de oren, maar voor de rest ben ik benieuwd

VHsBack op 30-04-2008 om 00:34 [Niv: 26 / Exp: 1323]
Ik wil helemaal geen vrijheid

marino op 30-04-2008 om 08:30 [Niv: 90 / Exp: 4520]
geen sands of time meer... ik wil wel iets moois er voor terug

Kenobixios op 30-04-2008 om 09:06 [Niv: 54 / Exp: 2687]
Wordt gewoon heerlijk

Heb genoten van de vorige 3 PoP spellen.
(Heb ze voor xbox en PC)

Deze wordt geweldig

(Moet Assassins creed nog halen)

MaartenL (Redacteur) op 30-04-2008 om 11:53 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ola

Dat klinkt allemaal wel lekker.

Ik kan me trouwens wel vinden in de nieuwe stijl.

Doet me erg terugdenken aan die goeie ouw PoP2 (de héél oude en dus niet warrior within) qua stijl en kleurgebruik.

Gast (86.83.78.xxx) op 30-04-2008 om 13:13
De bazen zijn geďnspireerd door de bazen uit Metal Gear Solid: er zijn er minder, maar ze hebben wel ieder hun eigen verhaal. Hierdoor heeft iedere baas een reden om daadwerkelijk aanwezig te zijn en moeten ze een betere indruk achter laten op de speler. Sommige bazen handelen ook tegen hun wil in om het geheel meer diepgang te geven.

dat is heel goede nieuws geen domme onzin bazen

GekooktEi op 30-04-2008 om 13:30 [Niv: 483 / Exp: 24134]
ik moet het nog maar zien, hiermee ...

maar ziet er allemaal leuk uit

Gast (62.194.159.xxx) op 30-04-2008 om 16:05
ik vind alle verhalen van pinse of persia mooi en leuk en deze zal ik ook halen echt mooi _O_

RaYsoms op 30-04-2008 om 18:18 [Niv: 22 / Exp: 1091]
Tijd niet meer kunnen terugdraaien, dan moet de jump gedeelte van de game wel totaal anders worden dan de voorafgaande 3 delen. En het jumpen maakte Pop juist, hopen dat ze het nog wel goed uit werken in deze game.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia
Type:
Game
Releasedatum:
05-12-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media