Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Veel nieuwe Prince of Persia details


Door Rene Groen op 27-05-2008 om 15:30
Bron: IGN

Morgen starten de Ubidays, het evenement van Ubisoft waar we hopelijk meer leren van onder andere Prince of Persia. Gelukkig hoeven we niet tot morgen te wachten alvorens we enkele nieuwe details te weten komen.

Van IGN leren we het volgende:

- In het begin van de game bestaat de prins nog niet, in plaats daarvan is hij een avonturier die op zoek is naar zijn weggelopen ezel. Tijdens zijn zoektocht komt hij terecht in een zandstorm en wanneer deze eenmaal is opgetrokken ontwaakt hij in een oase, de Garden of Eden, die omgeven is door een muur. Het middelpunt van de tuin wordt ingenomen door een boom, de The Tree of Life.

Millenia geleden traden twee broers, beide goden, in oorlog. Ahriman was de slechte van de twee, de donkerheid die 'The Corruption' naar het land bracht. Ahriman werd uiteindelijk verslagen door zijn broer Ormazd, die zijn slechte broer met zijn corruptie opsloot in de Three of Life. Maar liefst 200 generaties bleef Ahriman opgesloten, bewaakt door een grote groep beschermers. In de loop der tijd namen de beschermers echter af, en net als de toekomstige prins bij de Tree of Life arriveert is hij getuige van de ontsnapping van Ahriman. Met de ontsnapping verdwijnt de corruptie door de muren naar buiten, het is aan het hoofdkarakter (de prins) om zijn daden te stoppen alvorens alle corruptie met Ahriman in de wereld is geslopen. Hij staat hier echter niet alleen in, hij krijgt hulp van het karakter Elika.

- De corruptie komt naar voren in de vorm van je vijanden en de valkuilen, dit keer geen spiezen in de grond of scherpe zagen die je het leven zuur maken. De corruptie is te zien als een zwarte mist, deze verzamelt zich bijvoorbeeld onder je om je erin op te slokken, of tracht je te grijpen als je voorbij loopt. De verandering van deze vorm moet veel invloed hebben op de gameplay naarmate je in het verhaal vordert, op welke manier dit precies is laat Ubisoft nog niet vrij.

- De eerder beschreven oase dient als een basis van waaruit je naar verschillende locaties kunt gaan. Je krijgt hierbij zelf de keuze welke locatie je als eerste wil redden, dit zal daadwerkelijk invloed hebben op de game. Wanneer je de corruptie in een gebied op weet te lossen zal de overige corruptie zich op de overgebleven gebieden concentreren, de latere gebieden worden hierdoor lastiger te spelen.

Een voorbeeld is een baas die vallen uitzet met behulp van de corruptie op het moment dat je hem weet te verslaan. Hem vroeg verslaan zorgt er dus voor dat je lastige stukken tegemoet gaat in de gebieden die je nog niet genezen hebt, hem later verslaan maakt de overige gebieden makkelijker toegankelijk. Op deze manier kunnen een vriend en jijzelf tegelijkertijd met de game starten, maar toch een hele andere game tegemoet zien.

- Hoewel de game niet ontkomt aan backtracking beloofd Ubisoft dat dit niet vervelend zal zijn, door situaties als het bovenstaande zal het iedere keer anders zijn.

- Door de wereld heen zijn Vista punten te vinden. Een dergelijk punt lijkt op de hoge torens uit Assassin's Creed, wanneer je op zo'n punt staat kijk je namelijk uit over de wereld en kun je zien welke delen wel, en vooral welke nog niet genezen zijn. IGN waarschuwt ons echter dat er een belangrijk verschil is: je zit niet in een toren om over een straat uit te kijken, je staat daadwerkelijk op een berg om over het landschap uit te kijken. [Iets wat wij overigens redelijk vergelijkend vinden, maar dat terzijde - Red.]

- De prins draagt een handschoen met daaraan klauwen, op deze manier kan hij niet alleen vechten, maar tevens een gripvall uitvoeren. Door de klauwen in een muur te zetten kun je naar beneden glijden, terwijl je tegelijkertijd obstakels ontwijkt in de vorm van de corruptie.

- Dit keer kun je de tijd niet terugdraaien zoals dat in het vorige Prince of Persia deel wel kon.

- De game laat je geen groots wapen maken, in je linkerhand heb je de handschoen en in je rechter een zwaard, een zwaard dat je ook niet kunt upgraden. Tijdens de gevechten sta je nooit tegenover meer dan één vijand, het is dus altijd een één-tegen-één gevecht. Juist door deze keuze zijn de vijanden veel slimmer gemaakt, zo zijn ze vaak zelfs sterker dan de prins. Deze gevechten halen hun inspiratie uit vechtfilms en het draait dan ook om epische gevechten waarin je moet laten zien hoe goed je met een zwaard om kunt gaan.

- Iedere face button is één type aanval en deze kun je in een gevecht met elkaar combineren. In plaats van een ultieme combo zoals in God of War geeft Prince of Persia een vloeiender systeem die je kunt mixen en combineren zoals jij het wilt. Ubisoft beloofd ons nu al mogelijkheden tot een 15-hit combo, iets wat in vorige POP-games onmogelijk was. Creativiteit staat dan ook voorop.

- De reden voor het andere combatsysteem is dat Ubisoft een betere camera kan implementeren die meer filmische standpunten inneemt. Omdat je nu ook maar tegenover één vijand staat kan diens AI beter worden gemaakt en is er geen lock-on systeem meer nodig.

- Een HUD? Niet in Prince of Persia! Zowel een mini-map als health meter ontbreken. Net als in het origineel kun je niet veel verdragen, met één of twee hits is het al einde oefening. Hoe dit precies gaat werken moeten we afwachten, het klinkt niet als een makkelijk speelsysteem.

- Elika speelt een belangrijk onderdeel in de game, zo ook in alle facetten van de gameplay. Toch laat IGN nog niets vrij over het karakter, daarvoor moeten we nog heel even wachten.


15:32  Space Chimps uitgebreid in de kijker
15:29  Square-Enix ziet heil in overnames
 Reacties (9)
 Pagina: 1
VHsBack op 27-05-2008 om 15:37 [Niv: 26 / Exp: 1323]
Ik vind dit eigenlijk niet zo goed klinken.

MaartenL (Redacteur) op 27-05-2008 om 15:47 [Niv: 472 / Exp: 23598]
hmm, wel enkele teleurstelling maar ik ben toch nog wel benieuwd

Ik ben gewoon een te grote PoP fan om hem te laten liggen...

irq10 op 27-05-2008 om 15:48 [Niv: 59 / Exp: 2956]
Grote fan of niet dat ik ben van de serie, na 2 hits dood kan ik dit echt niet leuk vinden.


Jonezy op 27-05-2008 om 15:52 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Hmm ik wordt een beetje minder blij van het feit dat het me iets teveel AC gaat lijken.

Gast (62.195.188.xxx) op 27-05-2008 om 16:41
"De corruptie is te zien als een zwarte mist, deze verzamelt zich bijvoorbeeld onder je om je erin op te slokken, of tracht je te grijpen als je voorbij loopt."

Hmmm, ligt het aan mij of doet het jullie ook denken aan The Black Smoke van Lost?

Gast (213.17.60.xxx) op 27-05-2008 om 17:20
Dat ligt aan jou denk ik..

Nelus op 27-05-2008 om 17:23 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Nou, klinkt niet echt leuk moet ik zeggen. Toch blij dat ze het nu al zeggen en dat je het tijdens het spel er niet achter komt, want dan kom je bedrogen uit. (KUCH GTA KUCH)

FloriX op 27-05-2008 om 20:25 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Eerst gameplayvids.

dromer op 28-05-2008 om 07:41 [Niv: 10 / Exp: 515]
Ben ik de enige die het wel interessant lijkt? Ik vind dit best goed klinken (nog wel), ze proberen in elk geval wat nieuws en meer openheid inde wereld.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia
Type:
Game
Releasedatum:
05-12-2008
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media