Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(5) 
(2) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Klein Halo Wars screenshot


Door Joni Philips op 29-05-2008 om 23:00
Bron: Tiscali

Ensemble Studios is een ervaren studio op PC, maar een groots consoleproject ontwikkelden ze nog nooit. Nu proberen ze het wel met de RTS Halo Wars die exclusief op de Xbox 360 verschijnt.



00:05  Amerikaanse PSS geüpdate
20:54  Consoleversies Far Cry 2 in actie
 Reacties (31)
 Pagina: 1 | 2
Gast (86.88.194.xxx) op 29-05-2008 om 23:12
ziet er goed uit

Gast (82.171.61.xxx) op 29-05-2008 om 23:13
Ik denk dat dit mijn eerste RTS wordt :)

chemos op 29-05-2008 om 23:23 [Niv: 23 / Exp: 1133]
@ 82.171: Ik ben het met je eens. Maar op screens kan ik geen goed oordeel trekken, ik wil in-game beelden zien, en een demo spelen voordat ik overtuigt kan worden.

Gast (62.195.188.xxx) op 29-05-2008 om 23:41
WOOOOOOOOW NET ZO VET! DIT IS MIJN GAME OF THE YEAR, MISSCHIEN ZELFS GAME OF THE GENERATION!!!
grap

jerfo op 29-05-2008 om 23:44 [Niv: 93 / Exp: 4627]
alle kleine beetjes/screens helpen
deze game word denk ik wel vet

Robert op 29-05-2008 om 23:45 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Nou port em maar snel naar de PC want een RTS op een console is als dronken worden van malt bier

Gast (213.93.237.xxx) op 30-05-2008 om 00:14
@ N!ice: leuke vergelijking, maar ben het ermee oneens.
Tis meer als, poepen op de plee, merken dat er geen plee papier is, en dan de foto van je ex gebruiken en erachter komen dat het beter werkt :P

Robert op 30-05-2008 om 00:18 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@ gast (213...)
hmm het is maar hoe je het bekijkt

Gast (62.195.42.xxx) op 30-05-2008 om 00:31
ik vind End war toch vetter

Gast (194.169.216.xxx) op 30-05-2008 om 01:02
haha typisch. Een gamer vind RTS in een keer leuk omdat er 4 letters op een spel komen te staan.
Als je zo van RTS uit het niets houdt, kun je beter even kijken wat er al is. Een shitload aan goed uitgewerkte RTS games

Roderick op 30-05-2008 om 01:31 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Hooo even. Halo is beroemd en berucht vooral om één ding: toegankelijkheid. Halo bracht de console FPS tot ongekende hoogte, niet alleen door heel erg goed te zijn en revolutionaire nieuwe ideeen te brengen maar vooral door 1 ding: toegankelijkheid. Als Halo Wars dat ook voor het RTS genre kan brengen heb je hier met een hele belangrijke game te maken.

That is, áls Ensemble dat voor elkaar krijgt, en dat moeten we maar zien.

im2 op 30-05-2008 om 07:22 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Waarom al die kleine screens?

spartans op 30-05-2008 om 07:36 [Niv: 205 / Exp: 10270]
mooie screen.

Gast (212.239.203.xxx) op 30-05-2008 om 10:25
best rts ooit fuck alle andere rtsen

Gast (90.128.168.xxx) op 30-05-2008 om 11:07
@roderick
Ik vond Halo 1&2 vooral ongekend langzaam.(ik speelde nl ook unreal)
Multiplayer was wel leuk maar singleplayer mwa.

Gast (194.121.30.xxx) op 30-05-2008 om 11:18
tja unreal met halo vergelijken. vind je het gek dat je het ongekend langzaam vind |(

MaartenL (Redacteur) op 30-05-2008 om 12:16 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ik wil deze wel graag op PC

Ik speel mijn RTS games liefst met de muis...

De enige RTS op console die ik heb is LotR BFME 2 en dat viel wel mee maar ik had hem achteraf gezien toch best voor de PC gehaald...

Mja, eerst kijken of deze RTS wel een goed spel wordt

Gast (194.169.216.xxx) op 30-05-2008 om 12:19
"
niet alleen door heel erg goed te zijn en revolutionaire nieuwe ideeen te brengen maar vooral door 1 ding: toegankelijkheid
"

a. Dat heeft dus niks te maken met de sceens en info die we zien en hebben en dat men op basis ervan mensen kletsen over dat het de beste rts ooit is. Dat gaat dan niet meer over toegankelijkheid. Je doet alsof Halo speciaal is in toegankelijkheid, terwijl er zoveel games zijn die goed toegankelijk zijn. Dat is het hele punt van dit soort games.

b.We hebben het nu dus over een rts. Als deze rts zogenaamd ook zo heilig super duper ultra toegankelijk is door dat een andere developer het maakt, dan zegt het al genoeg over dat er zoveel games goed toegankelijk zijn aangezien dit een andere studio is die halo wars bouwt. Geeft dus al aan dat er meer dan zat studio's zijn die toegankelijke games bouwen.

Maar dit 2e punt slaat ook op de eerste. Het punt is namelijk zoals jij al zegt, dat het nog maar de vraag is of ensemble het voor elkaar krijgt. Dat betekent dus dat er te weinig info ervan bekent is en dan kom ik dus weer op mijn eerste post. Daar zeg ik dus dat mensen een rts gaan spelen puur vanwege de 4 letters en niet om wat we al weten van de game, want duidelijk weten jij en ik ook niks meer dan wat er is voorgeschoteld.

Maar gaat dat nu hierover? Nee. Enige wat we zien zijn screenshots.

Gast (194.169.216.xxx) op 30-05-2008 om 12:21
"Maar gaat dat nu hierover? Nee. Enige wat we zien zijn screenshot"

De laatste zin heb ik nog in mijn posting proces laten staan. Kun je dus imaginary wegdenken Roderick.

Roderick op 30-05-2008 om 13:51 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Je hebt er totaal niks van begrepen, van mijn post. Erg jammer. Ik laat in mijn laatste zin ook doorschemeren dat ik nog mijn twijfels over Halo Wars heb.

JIJ begint over de naam Halo, waarbij die naam voor jou hype betekent, voor mij betekent Halo iets heel anders, dat heb ik in mijn vorige post beschreven. En echt, Halo was kwa toegankelijkheid een revolutie op de Xbox, daarom scoorde die zo goed. Geen enkele game ging Halo daarin voor. NU, tegenwoordige tijd dus, is het niet meer dan logisch dat t FPS genre toegankelijk is voor consolegamers, daar heeft Halo een grote rol in gespeeld. Halo Wars KAN dat voor het RTS genre betekenen, omdat Halo staat voor toegankelijkheid. Als MS en Ensemble dat begrijpen kan dit een hele belangrijke game worden, het kan ook van niet, daar weten we idd niks van. Voorlopig heeft het RTS genre de breakthrough op de consoles nog niet gehad hoor, en dat hadden shooters voor Halo ook niet.

Gast (82.92.237.xxx) op 30-05-2008 om 13:55
Hooo even. Halo is beroemd en berucht vooral om één ding: toegankelijkheid. Halo bracht de console FPS tot ongekende hoogte, niet alleen door heel erg goed te zijn en revolutionaire nieuwe ideeen te brengen maar vooral door 1 ding: toegankelijkheid. Als Halo Wars dat ook voor het RTS genre kan brengen heb je hier met een hele belangrijke game te maken.

lol, laat me niet lachen, we hebben het over rts en niet over fps, dus, in het rts-genre zijn er al heel veel toegankelijke rtsen (ra1 en 2 enz)

ben het met gast 194.169.216.xxx meer dan eens.

trouwens, vond halo 1 niet echt geweldig ofzo toendertijd, deel 2 zoog zwaar, deel 3 was wwer wat beter, maar nog steeds niet goed als je kijkt naar de te hoger cijfers dat dat spel kreeg, maarja, daar hebben tegenwoordig wel meer spellen ''last'' van (zelda:ttp, GTA4 stuk voor stuk veel te hoog beoordeelde spellen).
Het is jammer dat tegenwoordig iedereen op de naam van een spel afgaat alvorens het te proberen.

Gast (82.92.237.xxx) op 30-05-2008 om 13:59
''Je hebt er totaal niks van begrepen, van mijn post. Erg jammer. Ik laat in mijn laatste zin ook doorschemeren dat ik nog mijn twijfels over Halo Wars heb.''

waarom post je dan op hem gericht, als hij er ook zijn twijfels over heeft (zoals blijkt, hij bedoelt: omdat er halo op staat maakt het nog niet tot een goed spel, gericht op de voorgaande gasten)

OT: dit spel moet zich nog bewijzen, oordelen aan de hand van een enkele screen kan ik niet, op de grfx na en dat zit wel snor zo te zien.

Gast (24.132.252.xxx) op 30-05-2008 om 14:07
Halo 1 maakte FPS idd leuker/toegankelijker. Daarvoor had je alleen die Doom bagger en voor de rest dom online geknal met quake en unreal. Halo liet zien hoe je een singleplayer moest doen i neen fps ,waarbij je zowel binne nALS buiten was ,een shitload aan voertuigen en dat je niet 20.000 wapens kon meezeulen zoals in bijv C&C renegade uit dat zelfde jaar.

Maar et belangrijkste was, halo was leuk ,geinig ,altijd weer lachen als je zo een elite stickte met een plasmagranaat. En het verhaal was ook neit onaardig.

Dus alle haters mogen weer gaan huilen ,maar halo 1 was een totaal onbekende game op een totaal nieuwe onbekende consoel en haalde gelijk de 6 miljoen in sales, dat is gewoon niet verkeerd. _O_

Roderick heeft gelijk. En wat die toegankelijk heid qua rts betreft heeft ie ook gelijk. Natuurlijk heb je op de pc allang al vele toegankelijke rts-en. Ensemble is zelf verantwoordelijk voor de beste rts allertijden: Age of empires 2 _O_. Maar op de console is het tot nu toe toch nog steeds lastig gebleken een groot publiek aa nte spreken met een rts en misschien juist door de naam gaat et wel lukken en word rts populair bi jeen groep die dat voorheen niet zag zitten.

Net zoals ik rts vroeger altijd bullshit vond, totdat ik eens de age of empires 2 demo downloade e net mezelf aanleerde te spelen, i kwas meteen verslaafd, hele spel gekocht en heb er nog jaren plezier van gehad ,wat een game zeg _O_

Roderick op 30-05-2008 om 14:08 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Omdat ook jij niet snapt dat Red Alert 1 helemaal niet toegankelijk was voor de consolegamer. Deel 2 verscheen niet eens op de console. Er is een verschil tussen toegankelijke games, en toegankelijke games op de console. Toegankelijke FPS games had je op de PC wel, maar op de console moest de x-factor () nog gevonden worden. Die is inmiddels allang gevonden, nu voor RTS OP EEN CONSOLE nog.

Gast (194.169.216.xxx) op 30-05-2008 om 14:40
Roderick.
Allereerst heb ik de bedoeling en mening in je post wel begrepen maar heb gewoon een ander standpunt.
Ik heb bijvoorbeeld ook heus wel gelezen dat jij zeg dat ook jij je twijfels hebt over hoe het uitpakt en dat had ik ook gebruikt mijn 2e post.
Dus niet altijd dingen vermengen. Beetje jammer.

Wat jij overigens revolutionair noemt, noem ik een logisch gevolg van zaken. Games op consoles die oorspronkelijk op consoles zijn gebouwd, ZIJN gegamedesigned om het goed speelbaar te hebben.
Niet alleen ben ik artist (zoals je wel wist maar niet gelooft) maar ben ook als gamedesigner afgestudeerd. Het doel van een gamedesigner is om
een gameconcept op welk platform dan ook uit te werken. Echter. Voor de ps2 tijdperk was het idee van fps developers oorspronkelijk niet om fps games te maken voor console, maar om pc games met pc gameplay mechanics die perfect aansluiten op de controls van de pc, uit te brengen op consoles om snel even geld te verdienen.

Dat halo een spel was/is die puur voor een console wordt ontwikkeld en toevallig het eerste daarin is, is voor mij niet revolutionair te noemen. Eerder kan ik het zien dat een developer de tijd heeft genomen om een fps op de consoles te ontwikkelen net zoals alle andere goede console games worden ontwikkeld. Halo is verder nog steeds mikken, schieten, granaten gooien zoals xx aantal andere fps games voor de pc. De essentie van halo is dus niet veel anders in de core.
Verder wil ik de boel ook niet baggetaliseren Roderick. Het is een goede stap dat halo heeft bewezen dat het ook voor de consoles kan werken, maar verder als dat gaat het niet.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo Wars
Type:
Game
Releasedatum:
27-02-2009
Ontwikkelaar:
Ensemble Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media